نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorباقری, سید مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:01:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:01:40Z
dc.date.available1399-07-08T19:01:40Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:01:40Z
dc.date.issued2006-05-22en_US
dc.date.issued1385-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-08-19en_US
dc.date.submitted1396-05-28fa_IR
dc.identifier.citationباقری, سید مجتبی. (1385). اهمیت و نقش مدیریت آموزشی در فرایند سازمان. علوم و فنون نظامی, 3(5), 89-98.fa_IR
dc.identifier.issn2008-191X
dc.identifier.issn2676-4520
dc.identifier.urihttp://www.qjmst.ir/article_26913.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/57433
dc.description.abstract<strong>    </strong>امروزه اهمیت و نقش آموزش و مدیریت آموزشی در توسعه و پیشرفت جوامع و سازمان ها بر کسی پوشیده نیست. اصولاً ارتقای سطح علمی افراد و پویایی سازمانها و بهره گیری آنان از تازه های جهان دانش، بدون تکیه بر آموزش و پرورش نیروهای مستعد و پویا میسر نبوده و حتی افزایش توان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و شکوفایی سازمانهای یادگیرنده منوط به بسط و گسترش آموزش و رویکردهای سیستم مدیریت آموزشی می باشد. مقاله حاضر در صدد تبیین اهمیت، نقش و فرایند مدیریت آموزشی در چهار زمینه (برنامه ها، گردش امور، عملکرد و کارکنان) می باشد.[1]  در پایان به مقوله ارزیابی آموزشی، فراگردهای مدیریت آموزشی و نقش آن در ایجاد رشد، خلاقیت، نوآوری کارکنان و تحول و پویایی سازمان اشاره خواهد شد. <strong>واژه های کلیدی: </strong>نظام آموزشی، مدیریت آموزشی، پویایی سازمانی، نوآوری، خلاقیت،  رویکرد، فرایند، طراحی، ارزشیابی و  اثربخشی <strong>مقدمه</strong> <strong>            </strong>آموزش مدیران و آماده ساختن آنان برای ایفای نقش مدیریت در سازمان ها امری ضروری است. مدیریت آموزشی، در مقایسه با سایر حیطه های مدیریت، به لحاظ تاثیری که جریان و گردش فعالیت های آموزشی بر کیفیت فارغ التحصیلانی که وارد دوره های آموزش مدیریت می شوند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. توجه به مدیریت آموزشی در بر دارنده دو نتیجه آنی و آتی است. نتیجه آنی، حاصل از مدیریت کسانی است که شرایط و صلاحیت کار در سازمان های آموزشی را کسب کرده باشند. بهبود شرایط کار، افزایش رضایت (job satisfaction) و امنیت شغلی کارکنان، از سوی مدیران جهت هماهنگ ساختن تلاش ها، شکل دهی به امکانات و منابع موجود و تحقق اهداف سازمان اهمیت دارد. از این رو تقویت روحیه کارکنان، آمادگی برای شکوفایی، خلاقیت (creative) ، نوآوری (innovation) و تحرک کاری کارکنان از رویکردهای آنی مدیریت آموزشی است. از جمله نتایج آتی، توجه به مدیریت آموزشی، تاثیر به سزایی دارد که مدیران آموزشی <br /> می توانند در ذهن، شناخت، درک و فهم مدیران دیگری چون مدیران مالی و اداری، صنعتی و ... داشته باشند. رشد و بهبود کیفیت حرف مختلفی چون پزشکی، مهندسی، حقوق، ... و سایر مشاغل موجود در جامعه متاثر از صلاحیت و شایستگی مدیران آموزشی می باشد.[2] <br clear="all" /> 2- تقی پور ظهیر، علی ص79 1- گلابی، سیاوش ، ص125fa_IR
dc.format.extent161
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofعلوم و فنون نظامیfa_IR
dc.relation.ispartofMilitary Science and Tacticsen_US
dc.titleاهمیت و نقش مدیریت آموزشی در فرایند سازمانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume3
dc.citation.issue5
dc.citation.spage89
dc.citation.epage98


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد