• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم و فنون نظامی
    • دوره 12, شماره 36
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم و فنون نظامی
    • دوره 12, شماره 36
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی وضعیت اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در زمان گزینش داوطلبین استخدام در ارتش جمهوری اسلامی ایران (با رویکرد آموزه‌های فرهنگ اسلامی)

    (ندگان)پدیدآور
    غفوری, داودتنعمی, محمد مهدیمرادی, شعبان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    863.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بعد از پیروزی انقلاب اسلامی لزوم ایجاد دگرگونی در نظام اداری کشور و دستیابی به نظام مطلوب صحیح و کارآمد در جهت سرعت بخشیدن به حل و فصل امور، آسان‌سازی در اجرای برنامه‌های توسعه و ... همواره مورد تاکید مقامات و مسئولین کشور بوده است؛ بر همین اساس برنامه تحول در نظام اداری حول محور«ارتقاء و حفظ کرامت مردم در نظام اداری» به تصویب هیئت محترم وزیران رسیده و در سازمان‌ها به معرض اجرا گذاشته شده است. تحقیق حاضر با هدف سنجش میزان رضایت داوطلبین استخدام دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران از فرایند جذب و گزینش بر اساس طرح تکریم ارباب رجوع، با نگرشی بر آموزه های دینی انجام شده است. بدین منظور 7 فرضیه بر اساس مطالعه ادبیات تحقیق و بر مبنای مولفه‌‌های تصویب‌نامه طرح تکریم ارباب رجوع استخراج و مورد آزمون قرار گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل داوطلبین استخدامی دوره 4 ساله 1390 الی 1393 دانشگاه‌های افسری آجا می‌باشد. گردآوری داده‌ها از طریق پرسشنامه صورت گرفته و جهت آزمون فرضیه‌ها از آزمون‌های فیشر و توکی و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزار آماری spss استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان داد که  تفاوت بین میانگین پاسخ ها از سال 90 تا 91 و نیز 91 تا 92 معنادار بوده، در حالی که این تفاوت از سال 92 تا سال 93 معنادار نمی باشد. در نتیجه علی رغم عدم بهبود از سال 92 تا 93 ، کلیه موضوعات مطروحه در فرضیه ها از سال 90 تا 92 بهبود یافته اند.
    کلید واژگان
    ارتش جمهوری اسلامی ایران(آجا)
    تکریم ارباب رجوع
    کرامت
    نظام اداری
    پاسخگوئی

    شماره نشریه
    36
    تاریخ نشر
    2016-08-22
    1395-06-01
    ناشر
    دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران
    سازمان پدید آورنده
    هیأت علمی و مدرس دانشگاه هوایی شهید ستاری
    عضو هیدت علمی دانشگاه تهران
    مربی و مدرس دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری

    شاپا
    2008-191X
    2676-4520
    URI
    http://www.qjmst.ir/article_26877.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/57424

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب