بررسی وضعیت اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در زمان گزینش داوطلبین استخدام در ارتش جمهوری اسلامی ایران (با رویکرد آموزههای فرهنگ اسلامی)
(ندگان)پدیدآور
غفوری, داودتنعمی, محمد مهدیمرادی, شعباننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی لزوم ایجاد دگرگونی در نظام اداری کشور و دستیابی به نظام مطلوب صحیح و کارآمد در جهت سرعت بخشیدن به حل و فصل امور، آسانسازی در اجرای برنامههای توسعه و ... همواره مورد تاکید مقامات و مسئولین کشور بوده است؛ بر همین اساس برنامه تحول در نظام اداری حول محور«ارتقاء و حفظ کرامت مردم در نظام اداری» به تصویب هیئت محترم وزیران رسیده و در سازمانها به معرض اجرا گذاشته شده است. تحقیق حاضر با هدف سنجش میزان رضایت داوطلبین استخدام دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران از فرایند جذب و گزینش بر اساس طرح تکریم ارباب رجوع، با نگرشی بر آموزه های دینی انجام شده است. بدین منظور 7 فرضیه بر اساس مطالعه ادبیات تحقیق و بر مبنای مولفههای تصویبنامه طرح تکریم ارباب رجوع استخراج و مورد آزمون قرار گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل داوطلبین استخدامی دوره 4 ساله 1390 الی 1393 دانشگاههای افسری آجا میباشد. گردآوری دادهها از طریق پرسشنامه صورت گرفته و جهت آزمون فرضیهها از آزمونهای فیشر و توکی و برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار آماری spss استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان داد که تفاوت بین میانگین پاسخ ها از سال 90 تا 91 و نیز 91 تا 92 معنادار بوده، در حالی که این تفاوت از سال 92 تا سال 93 معنادار نمی باشد. در نتیجه علی رغم عدم بهبود از سال 92 تا 93 ، کلیه موضوعات مطروحه در فرضیه ها از سال 90 تا 92 بهبود یافته اند.
کلید واژگان
ارتش جمهوری اسلامی ایران(آجا)تکریم ارباب رجوع
کرامت
نظام اداری
پاسخگوئی
شماره نشریه
36تاریخ نشر
2016-08-221395-06-01
ناشر
دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایرانسازمان پدید آورنده
هیأت علمی و مدرس دانشگاه هوایی شهید ستاریعضو هیدت علمی دانشگاه تهران
مربی و مدرس دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری
شاپا
2008-191X2676-4520




