ادراک پنهان دانش آموزان در تعامل با اینترنت به عنوان عاملی موثردرگسست نسلها
(ندگان)پدیدآور
ربیعی, مهدیحاجی حسین نژاد, غلامرضانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده:
مقاله حاضر با هدف تبیین ادراک یادگیری پنهان دانش آموزان در جریان استفاده از اینترنت به عنوان عاملی موثردر گسست نسل ها انجام گرفت. روش پژوهش کیفی، از نوع پدیدارشناسی است. شرکت کنندگان در پژوهش 18 نفر از دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرایلام، بودند که با روش نمونه گیری مطلوب انتخاب گردیدند. اطلاعات با استفاده از مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته گردآوری و با به کارگیری روش 7 مرحله ای کلایزی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. از مجموع یافته های این پژوهش بعد از حذف کدهای مشترک 136 کد مفهومی که بیانگر ادراک مشارکت کنندگان در پژوهش بود استخراج گردید. این مفاهیم در سه دسته اصلی: 1- یادگیری هنجارهای جدید 2- یادگیری ارزش های جدید 3- یادگیری نمادهای کلامی جدید و شش دسته فرعی :1- بحران هویت 2-تخلف از قوانین و مقررات 3- اختلاف و شکاف فرهنگى 4- فرهنگ بیگانه 5- جایگزینی لغات انگلیسی به جای فارسی 6- عاریه گرفتن اصطلاحات اینترنتی در محاوره های روزمره قرار گرفتند. این یافته ها نشان می دهد دانش آموزان در جریان تعامل با اینترنت تجارب یادگیری زیادی را کسب کرده اند که در هنجارها، عقاید، باورها، اخلاق و نمادهای کلامی ودر نتیجه گسست نسل آنها بانسل قبل ایشان تأثیر زیادی داشته است.
کلید واژگان
کلیدواژه ها: گسست نسل هاادراک دانش آموزان
یادگیری پنهان
اینترنت
شماره نشریه
23تاریخ نشر
2017-09-231396-07-01
ناشر
فرماندهی انتظامی استان ایلام*دفتر تحقیقات کاربردیسازمان پدید آورنده
محققاستاد راهنما
شاپا
2423-5792109/8866




