• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی تخصصی دانش انتظامی ایلام
    • دوره 1396, شماره 23
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی تخصصی دانش انتظامی ایلام
    • دوره 1396, شماره 23
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ادراک پنهان دانش آموزان در تعامل با اینترنت به عنوان عاملی موثردرگسست نسلها

    (ندگان)پدیدآور
    ربیعی, مهدیحاجی حسین نژاد, غلامرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    961.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده: مقاله حاضر با هدف تبیین ادراک یادگیری پنهان دانش آموزان در جریان استفاده از اینترنت به عنوان عاملی موثردر گسست نسل ها انجام گرفت. روش پژوهش کیفی، از نوع پدیدارشناسی است. شرکت کنندگان در پژوهش 18 نفر از دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرایلام، بودند که با روش نمونه گیری مطلوب انتخاب گردیدند. اطلاعات با استفاده از مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته گردآوری و با به کارگیری روش 7 مرحله ای کلایزی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. از مجموع یافته های این پژوهش بعد از حذف کدهای مشترک 136 کد مفهومی که بیانگر ادراک مشارکت کنندگان در پژوهش بود استخراج گردید. این مفاهیم در سه دسته اصلی: 1- یادگیری هنجارهای جدید 2- یادگیری ارزش های جدید 3- یادگیری نمادهای کلامی جدید و شش دسته فرعی :1- بحران هویت 2-تخلف از قوانین و مقررات 3- اختلاف و شکاف فرهنگى 4- فرهنگ بیگانه 5- جایگزینی لغات انگلیسی به جای فارسی 6- عاریه گرفتن اصطلاحات اینترنتی در محاوره های روزمره قرار گرفتند. این یافته ها نشان می دهد دانش آموزان در جریان تعامل با اینترنت تجارب یادگیری زیادی را کسب کرده اند که در هنجارها، عقاید، باورها، اخلاق و نمادهای کلامی ودر نتیجه گسست نسل آنها بانسل قبل ایشان تأثیر زیادی داشته است.
    کلید واژگان
    کلیدواژه ها: گسست نسل ها
    ادراک دانش آموزان
    یادگیری پنهان
    اینترنت

    شماره نشریه
    23
    تاریخ نشر
    2017-09-23
    1396-07-01
    ناشر
    فرماندهی انتظامی استان ایلام*دفتر تحقیقات کاربردی
    سازمان پدید آورنده
    محقق
    استاد راهنما

    شاپا
    2423-5792
    109/8866
    URI
    http://ilam.jrl.police.ir/article_14249.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/5734

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب