• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رهیافت انقلاب اسلامی
    • دوره 11, شماره 40
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رهیافت انقلاب اسلامی
    • دوره 11, شماره 40
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی در راستای اقتصاد مقاومتی

    (ندگان)پدیدآور
    سلیمانی, مریممولایی, الههحمیدی بیناباج, مژگان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    120.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    اقتصاد مقاومتی، تبدیل گر نظام فشار سلطه به فرصت‌ها و تقویت نیروهای درونی و تمرکز بر خلاقیت داخلی بوده و کارآفرینی به عنوان یکی از ارکان انکار‌ناپذیر این اقتصاد به شمار می رود. ازین رو توجه به عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی برای موفقیت الگوهای انقلابی در راستای اقتصاد مقاومتی مفید و ضروری تلقی می‌شود. هدف از انجام این تحقیق، بررسی عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی در قالب یک مدل مفهومی می باشد. این تحقیق یک مطالعه کاربردی و با روش پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق، کارشناسان و مدیران شهرداری شهر تهران بوده که با روش تصادفی از آن نمونه گیری صورت گرفته است. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه بوده که نرخ پاسخ به آن 107 نفر می‌باشد. مدل مفهومی تحقیق، با استفاده از ادبیات موضوع توسعه داده شد. فرضیات مطرح شده در مدل، با استفاده از نرم افزار Spss مورد تحلیل قرار گرفت و سپس برازش مدل، با استفاده از نرم افزار Amos مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس نتایج، هر سه عامل درنظر گرفته شده در مدل مفهومی (فرهنگ سازمانی، فعالیت‌های مدیریت منابع انسانی و رضایت کارکنان) بر کارآفرینی سازمانی تأثیر مثبت و معنادار داشته اند. نتایج تحلیل برازش مدل نیز بیانگر قابل  تأیید بودن آن است.
    کلید واژگان
    کارآفرینی سازمانی
    فرهنگ
    فعالیت های مدیریت منابع انسانی
    رضایت کارکنان
    اقتصاد مقاومتی

    شماره نشریه
    40
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    عبدالمطلب عبداله
    سازمان پدید آورنده
    دکتری مدیریت بازرگانی و مربی گروه مدیریت، دانشگاه پیام‌نور
    استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور
    دانشجوی دکتر مدیریت بازرگانی و مربی گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور

    شاپا
    2008-3777
    URI
    http://www.rahyaft.info/article_55803.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/56903

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب