دوره 31, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ساختارهای داده نمایه سازی و توالی های ژنوم و پروتئینی
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2016-03-01)ساختار داده ابزاری برای ذخیره و بازیابی بوده و به طور کلی، روش منطقی و ریاضی یک سازماندهی خاص از داده ها نامیده می شود. کشف توالی های مختلف ژنوم و پروتئین در جانداران مختلف نیاز به نمایه سازی آن و نوع ساختار داده متناسب، ...
-
مدل پیشنهادی برای عوامل مؤثر پذیرش اکو سیستم رایانش ابری در ایران ( بخش صنعت، دانشگاه و خدمات دولتی)
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2016-03-01)در سال های اخیر، شرکت های بزرگ فن آوری اطلاعات مانند گوگل و آمازون و یاهو، سرویس های خود را در قالب رایانش ابری بر اساس زیر ساخت مراکز داده در نقاط مختلف جهان ارائه کرده اند. رایانش ابری، مجموعه ای از منابع (سخت افزار و ...
-
بررسی استناد رسمی و غیررسمی در موتور کاوش گوگل
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2016-03-01)هدف: استناد غیررسمی درج اطلاعات کتابشناختی (عنوان یا نشانی اینترنتی) منابع استناد شده در منابع اطلاعاتی است که به منظور ارتباطات علمی غیررسمی ایجاد شده است که، همواره مورد مسامحه پایگاه های استنادی سنتی هستند. این پژوهش ...
-
تحلیل عاملی اکتشافی پرسشنامه تدوین مدل شایستگی آموزش علم اطلاعات و دانششناسی مبتنی بر فناوری اطلاعات بر اساس تحلیل سرفصلها و نیازهای بازار کار
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2016-03-01)هدف پژوهش حاضر، اعتباریابی پرسشنامه تدوین مدل شایستگی آموزشِ علم اطلاعات و دانششناسیِ مبتنی بر فنآوری اطلاعات بر اساس تحلیل سرفصلها و نیازهای بازار کار است. در پژوهش حاضر از روش پیمایشی استفاده شده است. ابزار تحقیق برای ...
-
یکپارچهسازی معنایی در کتابخانههای دیجیتالی در ایران: مدل مفهومی پیشنهادی
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2016-03-01)هدف اصلی پژوهش حاضر ارائه مدل مفهومی پیشنهادی یکپارچهسازی معنایی کتابخانههای دیجیتالی در ایران است. پژوهش حاضر در سه گام مستقل به اجرا درآمده است. در گام نخست از روش سندی برای شناسایی منابع مرتبط، تولید پرسشنامه پژوهشگر ...
-
بررسی فرایندهای مدیریت دانش در وبسایت کتابخانههای دیجیتالی ایران
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2016-03-01)هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی وضعیت فرایندهای مدیریت دانش در وبسایت کتابخانههای دیجیتالی ایران انجام شده است. روش/ رویکرد پژوهش: این پژوهش از نوع کاربردی است، که در آن از روش پیمایشی– تحلیلی استفاده شده است. جامعه آماری ...
-
تدوین چارچوب خلق و اشاعه دانش برای مدیریت دانش در سازمان 2.0
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2016-03-01)در سازمانهای امروزی، دانش و مدیریت آن به عنوان یکی از اساسیترین موضوعات و ارکان سازمان مطرح است. مطالعات نشان میدهد که مدیریت دانش، سازمان را توانمند میکند و هرچه خلق، انتشار و بهکارگیری دانش با سرعت و کیفیت بیشتری ...
-
شناسائی و تعیین وزن شاخص های کلیدی عملکرد مدیریت دانش2.0 در سازمان ها
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2016-03-01)هدف اصلی این پژوهش، شناسائی و تعیین وزن شاخصهای کلیدی عملکرد مدیریت دانش2.0 در سازمانها میباشد. با توجه به نفوذ فراگیر فناوری، به خصوص رسانههای اجتماعی در ابعاد مختلف سازمانی و نیز نگاه کارکردی به این پدیده در مدیریت ...
-
گذار و تداوم در تولید علم: تحلیل جریان نویسندگی در حوزه شیمی
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2016-03-01)هدف این مقاله بررسی جریان نویسندگی در مقالات ایرانی آی اس آی در حوزه شیمی مطابق الگوی پرایس است. طبق الگوی پرایس نویسندگان در هر دوره به چهار گروه تازهکار، ثابت، گذری، و پایانی تقسیم میشوند و میشود از آمار اکچوئری در ...



