دوره 25, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
برگزاری کارگاههای آموزش سواد اطلاعاتی در کتابخانههای آموزشگاهی: ضرورت، اصول و روشها
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2010-09-01)در متون تخصّصی کتابداری و اطلاعرسانی، در خصوص اهمیت پرداختن به موضوع سواد اطلاعاتی درکتابخانههای آموزشگاهی در عصر حاکمیت فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی سخنها به میان آمده است. با وجود این، کمتر مقاله یا نوشتهای را میتوان ...
-
معیارهای ارزیابی کتابهای الکترونیکی: سیاههی پیشنهادی
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2010-09-01)کتابهای الکترونیکی ویژگیهای متنوعی دارند که هر یک از این ویژگیها میتواند در افزایش قابلیت کاربرپسندی و جذب کاربران بیشتر، مؤثر واقع گردد. کاربران و کتابداران به منظور انتخاب کتاب الکترونیکی متناسب با نیازها، باید معیارهایی ...
-
بررسی انتظارات کاربران از صفحه رابط کاربر کتابخانه دیجیتال دانشگاهی
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2010-09-01)هدف از پژوهش حاضر، بررسی انتظارات دانشجویان آموزش الکترونیکی از ویژگیهای صفحه رابط کاربر کتابخانه دیجیتال دانشگاهی است. این پژوهش به روش پیمایشی انجام گرفته است. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته بود. جامعه آماری ...
-
بازطراحی اقلام محتوایی پرتالهای استانی ایران
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2010-09-01)مهمترین بستر برای توسعه دولت الکترونیکی، وبسایتهایند که نقش رابط بین دولت و شهروندان را ایفا میکنند. وبسایتها در مراحل مختلف تکوین دولت الکترونیکی کارکردهای گوناگونی دارند. این کارکرد در وهله اول، ارائه اطلاعات دولتی ...
-
بررسی وبلاگهای کتابداری و اطلاعرسانی انگلیسی زبان: تحلیلی درباره ارتباط بین نوع وبلاگها و ساختار محتوایی و فنی آنها
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2010-09-01)در سالهای اخیر وبلاگ بهعنوان یکی از محصولات نسل جدید اینترنت یا آنچه وب2 نامیده میشود جای خود را در شبکه گسترده اینترنت بهخوبی یافته است، کتابداران و اطلاعرسانان نیز با توجه به ماهیت رشته خود و نقشهای متفاوتی که ...
-
همنویسندگی پژوهشگران ایران در نمایههای استنادی علوم، علوم اجتماعی، هنر و علوم انسانی در پایگاه Web of Science در سالهای 2000 تا 2006
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2010-09-01)این پژوهش به تعیین ضریب همنویسندگی در تولیدات علمی ایران در نمایههای استنادی علوم، علوم اجتماعی، هنر و علوم انسانی در پایگاه وب اُو ساینس در سالهای 2000-2006 پرداخته است. پژوهش از نوع کاربردی است که با استفاده از شاخصهای ...
-
بررسی وضعیت و ضریب تأثیر مجلات علمی کشورهای مسلمان در پایگاه اطلاعاتی آی.اس.آی (ISI): مطالعهای کتابسنجی
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2010-09-01)
-
ارزیابی دسترسپذیری استنادهای اینترنتی در چهار مجله کتابداری و اطلاعرسانی: یک مطالعه تطبیقی
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2010-09-01)پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان دسترسپذیری و زوال استنادهای اینترنتی مقالات منتشرشده در سالهای 2005 تا 2008 در 4 مجله کتابداری و اطلاعرسانی موجود در پایگاه اطلاعاتی امرالد انجام شد. براساس نتایج حاصل، در بررسی اولیه از ...
-
یادداشت سردبیر ـ جای خالی نوآوری: چالش جدی در پژوهشهای ما
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2010-09-01)



