دوره 24, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اندیشه یادگیری بدون محدودیت مکانی و زمانی در علوم کتابداری در کشورهای در حال توسعه
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2009-07-01)یک پیشفرض کلی وجود دارد مبنی بر اینکه آموزش از راه دور، بدون چونوچرا، یک گام رو به جلو برای جوامع در حال توسعه محسوب میشود. آموزش سنتی در کشورهای در حال توسعه بهدلایل رشد انفجارگونه جمعیت، محدودیتهای اقتصادی، و ...
-
منابع غیررسمی اطلاعات و رفتار اطلاعاتی: کنکاش در علل و عوامل گرایش کاربران به منابع اطلاعاتی غیررسمی
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2009-07-01)نتایج تحقیقات پژوهشگرانِ حوزه کتابداری و اطلاعرسانی از گرایش قابل توجه کاربران (اعم از متخصص و غیرمتخصص) به منابع غیررسمی اطلاعات حکایت دارد. با این حال، بهنظر میرسد که در متون علمی این حوزه بهعلل و عوامل گرایش یادشده ...
-
بررسی تألیفات مشترک ایران و کشورهای جنوب شرق آسیا در پایگاه «وبآوساینس»
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2009-07-01)
-
بررسی تأثیر حالات روانیکاربران بر میزان تشخیص ربط مدارک بازیابیشده هنگام جستجو
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2009-07-01)این پژوهش به بررسی رابطه بین حالات روانی کاربران مختلف در هنگام جستجو در سامانههای اطلاعاتی و نتایج حاصل از بازیابی مدارک توسط آنها میپردازد. عوامل مختلفی از جمله میزان دانش کاربر، مهارتهای جستجو، انگیزهها و اهداف ...
-
چگونگی کاربرد قوانین موجود و نگرش مدیران مدارس متوسطه شهر اصفهان درباره فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات)
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2009-07-01)همگام با ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات به نظام آموزشی و پس از تجهیز مدارس به رایانه و آموزش معلمان، این پرسش مطرح میشود که چرا استفاده از فاوا در مدارس به کندی پیش میرود؟ بهنظر میرسد نقش مدیران مدارس، نگرش آنها و ...
-
توسعۀ بهینۀ پرسشهای جستجو با استفاده از اصطلاحنامه پیوسته «اریک» و تأثیر آن در مانعیت نتایج و زمان جستجوی کاربر
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2009-07-01)توسعۀ پرسش جستجو با هدف بهبود نتایج مرتبط یا بهدست آوردن منابع مناسب برای پژوهشهای کنونی یا آتی است و بیشتر هنگامی رخ میدهد که کاربران از نتایج جستجوی خود راضی نیستند یا نتایج کافی بهدست نیاوردهاند. ابزارهای کنترل ...
-
الگوی توصیف و تحلیل پایاننامهها و رسالهها
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2009-07-01)پایاننامههای کارشناسی ارشد و رسالههای دکترای تخصصی که در فرایند پژوهش در این مقاطع پدید میآیند، از جمله مدارک مهم علمی هر کشور هستند. توصیف و تحلیل دادههای مجموعه این مدارک در کنار هم، به خودی خود و همچنین در مقایسه ...



