دوره 15, شماره 3

 

ارسال های اخیر

  • ساختار سازمانی‌ کتابخانه‌های‌ دانشگاهی 

    اصغر اسدی‌ (پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2000-04-01)
    توافق‌ اکثر صاحبنظران‌ و اندیشمندان‌ مدیریت‌ بر این‌ است‌ که‌ سازمان‌ها برای‌ موفقیت‌ در امور و برآورده‌ ساختن‌ اهداف‌ خود، نیازمند ساختار سازمانی‌ قوی‌ و متناسب‌ با اهداف‌ سازمان‌ می‌باشند. در این‌ مقاله‌ به‌ کتابخانه‌ ...

  • نظام ملی اطلاع‌رسانی؛رکن اصلی توسعه 

    محمد لگزیان (پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2000-04-01)
    در این مقاله, ابتدا به دلائل اهمیت و ضرورت اطلاعات در عصر حاضر و نقش آن در فرایند تصمیم‌گیری موثر و پیشرفت و توسعه جوامع اشاره گردیده و سپس به بررسی وضعیت نظام اطلاع‌رسانی کشور ایران از دیدگاه کارشناسان و صاحبنظران پرداخته ...

  • مقدمه‌ای بر فراداد 

    نادر نقشینه (پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2000-04-01)
    یکی از اولین گام‌ها در دسترس‌پذیر نمودن منابع اطلاعاتی, طبقه‌بندی آنها به نحوی است که امر کاوش و انکشاف منابع را تسهیل کند. در سیستم‌های گسسته و سربازی مثل تور جهانگستر, نمایه‌سازی عملاً امری ناممکن است و باید با تمهیداتی ...

  • پست الکترونیکی و اشاعهء اطلاعات 

    جواد بشیری (پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2000-04-01)
    پست الکترونیکی به عنوان یک ابزرا مهم ارتباطی, جایگاه ویژه‌ای در زندگی امروزهء ما یافته. این وسیلهء ارتباطی به علت سهولت, سرعت و هزینهء نسبتاً پایی آن توسط بسیاری از سازمانها و افراد و از جمله کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی ...

  • گزارش ملی جمهوری اسلامی ایران در زمینهء اطلاعات, فناوری ارتباطات و مدیریت دانش در ایران دوازدهمین اجلاس استینفو(مغولستان, 28 شهریور تا 1 مهر 1379) 

    حسین غریبی (پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2000-04-01)
    در چهار سال گذشته شاهد تغییرات قابل توجهی در جامعه ایران بوده‌ایم. برخی متخصصان این تحولات را ناشی از سیاست دولت در متنوع سازی اطلاع رسانی می‌دانند در حالیکه دیگران بر این باورند که این تحولات زاییده شرایط بالقوه اجتماعی ...

  • اصول و رهنمودهایی برای امانت بین‌المللی (1978)تجدید نظر شده در سال 1987 

    اشرف‌السادات فولادی (پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2000-04-01)
    استفادهء دو جانبه از مجموعه‌های موجود در هر کتابخانه یکی از عناصر لازم در همکاری بین‌المللی کتابخانه‌ها است. همان گونه که هیچ کتابخانه‌ای نمی‌تواند با خودکفایی, همهء نیازهای اطلاعاتی مراجعین خود را جوابگو باشد هیچ کشوری ...