مرور دوره 1, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 3 از 3
-
تناقض در حرکت طبیعیِ اجسام در چهارچوب طبیعیات ابنباجه
(مدیر مسئول: سید مصطفی میرسلیم سردبیر: هادی وکیلی مدیر اجرایی: طاهره امینی هیأت تحریریه: نصرالله پورجوادی سید حمید تنکابنی رسول جعفریان رحمان شریف زاده هادی عالمزاده حسن فقیه عبداللهی عبدالرسول کشفی مهدی گلشنی مهدی محقق سید مصطفی محقق داماد ثریا مکنون علیرضا ملایی توانی سیدمصطفی میرسلیم هادی وکیلی شاپا: 1023-7402, 2020-02-20)«مجزابودن محرک از متحرک» در انواع حرکت ازجمله اصولی است که فلاسفه در چهارچوب نظام طبیعیات ارسطویی تأیید کردهاند. ابنباجه از حرکت خودبهخودی اجسام طبیعی حمایت کرده است و معتقد است که «طبیعت مشابه با نفس، یک محرک است». ...
-
تبیین مفهوم تمدن اسلامی با تکیه بر قرآن و روایات و ارائهی الگوی شفاف سازی آن
(مدیر مسئول: سید مصطفی میرسلیم سردبیر: هادی وکیلی مدیر اجرایی: طاهره امینی هیأت تحریریه: نصرالله پورجوادی سید حمید تنکابنی رسول جعفریان رحمان شریف زاده هادی عالمزاده حسن فقیه عبداللهی عبدالرسول کشفی مهدی گلشنی مهدی محقق سید مصطفی محقق داماد ثریا مکنون علیرضا ملایی توانی سیدمصطفی میرسلیم هادی وکیلی شاپا: 1023-7402, 2020-02-20)تمدن اسلامی و شکوفایی آن در عصر حاضر، از موضوعات مهم جامعة اسلامی است. بدون شک آموزهها و روایات اهل بیت G همانگونه که در تثبیت پایههای تمدن اسلامی نقش داشتهاند امروز نیز میتواند در شکوفایی آن نقش مهمی ایفا کنند. ...
-
تحلیل رابطة شعر و نقاشی در نقاشیهای مکتب سقاخانه
(مدیر مسئول: سید مصطفی میرسلیم سردبیر: هادی وکیلی مدیر اجرایی: طاهره امینی هیأت تحریریه: نصرالله پورجوادی سید حمید تنکابنی رسول جعفریان رحمان شریف زاده هادی عالمزاده حسن فقیه عبداللهی عبدالرسول کشفی مهدی گلشنی مهدی محقق سید مصطفی محقق داماد ثریا مکنون علیرضا ملایی توانی سیدمصطفی میرسلیم هادی وکیلی شاپا: 1023-7402, 2020-02-20)مکتب سقاخانه یکی از مکاتب هنری در ایران است که عنصر نوشتار را به یکی از عناصر اصلی ساختار تصویر تبدیل کرد. این مقاله تلاش میکند تا رابطة تصویر و نوشتار را در چند نمونه از نقاشیهای مکتب سقاخانه با توجه به ارجاع فرامتنی و ...



