• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش
    • دوره 11, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش
    • دوره 11, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائۀ مدلی از تأثیر تبلیغات بر توسعۀ برند باشگاه پرسپولیس با تأکید بر نقش واسط شخصیت برند

    (ندگان)پدیدآور
    فریدونی, مسعودکلاته سیفری, معصومه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    659.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از این پژوهش ارائۀ مدلی از تأثیر تبلیغات بر توسعۀ برند باشگاه پرسپولیس با تأکید بر نقش واسط شخصیت برند بود. پژوهش حاضر از نظر روش گردآوری داده‌ها توصیفی، از نوع همبستگی و از نظر هدف کاربردی بود که به شکل میدانی اجرا شد. جامعۀ آماری عبارت بود از کلیۀ تماشاچیان یکی از بازی‌های تیم فوتبال پرسپولیس، که بلیت تهیه کرده و به ورزشگاه رفته بودند که تعداد 350 نفر به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. یافته‌های مورد نیاز از طریق بهره‌گیری از پرسشنامه به‌دست آمده است. برای تنظیم سؤالات پژوهش، مطالعات موجود در زمینۀ تبلیغات، شخصیت برند و توسعۀ برند بررسی و پس از چندین جلسه مشاوره و بررسی سؤالات توسط گروه پژوهش و اخذ نظر خبرگان، پرسشنامه طراحی شد. برای سنجش روایی سؤالات، روایی محتوا و روایی سازه مدنظر قرار گرفت که روایی محتوا برای پرسشنامه‌ها توسط جمعی از صاحب‌نظران دانشگاهی تعیین و تأیید شد و روایی سازه با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تأییدی صورت گرفت، به‌طوری‌که KMO از 80/0 بیشتر بود. همچنین پایایی سؤالات از طریق ضریب آلفای کرونباخ تأیید شد. برای تحلیل داده‌ها از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که تبلیغات دارای ضریب اثر 51/0 بر توسعۀ برند و ضریب اثر 55/0 بر شخصیت برند است. همچنین ضریب اثر شخصیت برند بر توسعۀ برند 59/0 به‌دست آمد. در نهایت با توجه به یافته‌های حاصل از این مدل به مدیران و بازاریابان باشگاه‌های ورزشی پیشنهاد می‌شود عواملمؤثر برشخصیتبرندرا کشف کنند وشیوه‌هایتبلیغاتیبرای توسعۀ برند را مدنظر قرار دهند.
    کلید واژگان
    باشگاه پرسپولیس
    بازاریابی ورزشی
    تبلیغات
    توسعۀ برند
    شخصیت برند

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-10-23
    1398-08-01
    ناشر
    جهاد دانشگاهی
    سازمان پدید آورنده
    دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
    دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران

    شاپا
    1735.5354
    URI
    http://www.sportrc.ir/article_103992.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/54248

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب