ادراک کیفیت خدمات، رضایتمندی و تمایل به بازگشت گردشگران حاضر در یک رویداد ورزشی
(ندگان)پدیدآور
شوشی نسب, پروینفسنقری, جوادایزدی, محمودبنسبردی, علینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان رضایتمندی و ادراک کیفیت خدمات و تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی حاضر در یک رویداد ورزشی بود. این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود که به شکل میدانی انجام گرفت و نمونة آماری آن 350 نفر از گردشگرانی بودند که در رقابتهای کشوری کشتی با چوخه در شهرستان اسفراین حضور داشتند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامۀ شانک 2006 و بهمنظور تعیین روایی سازۀ پرسشنامه از تحلیل عاملی تأییدی و همچنین بهمنظور تعیین پایایی بخشهای پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف برای تعیین نرمال بودن توزیع دادهها، از ضریب همبستگی پیرسون، بهمنظور تعیین ارتباط بین متغیرها، و از مدلسازی معادلات ساختاری بهمنظور ارائۀ مدل تحقیق و تبیین ارتباط بین متغیر مستقل و وابسته با نرمافزار لیزرل استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که کیفیت مسابقات، کیفیت دسترسی و کیفیت مکان برگزاری مسابقات بهترتیب اولویت، بیشترین تأثیر را بر رضایتمندی و تمایل به بازگشت گردشگران رویداد ورزشی داشته است. ارائۀ مدل کیفیت خدمات گردشگری ورزشی میتواند راهنمایی برای مدیرانی باشد که تمایل دارند از رویدادهای گردشگری ورزشی بیشترین بهره را ببرند.
کلید واژگان
تمایل به بازگشترضایتمندی
رویداد ورزشی
کیفیت خدمات
گردشگر ورزشی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01
ناشر
جهاد دانشگاهیسازمان پدید آورنده
استادیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایراندانشجوی دکتری، گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
دانشجوی دکتری، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد، ایران
استادیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران




