ارتباط رعایت اصول روابط انسانی از سوی استادان با انگیزۀ پیشرفت ورزشی دانشجویان تربیت بدنی
(ندگان)پدیدآور
یاوری, یوسفبشیری, مهدیخوشنویس, فرهادفریدی, اکرمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین رعایت اصول روابط انسانی توسط استادان و مربیان با انگیزۀ پیشرفت ورزشی دانشجویان تربیت بدنی بود. جامعۀ آماری شامل کلیۀ دانشجویان دختر و پسر رشتۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان (252 نفر) بود که 160 نفر بهصورت تصادفی، پرسشنامههای رعایت اصول روابط انسانی گوهری (1385) و انگیزۀ پیشرفت ورزشی یا ورزشگرایی گیل و دیتر (1988) را تکمیل کردند. از آزمون t مستقل و تحلیل واریانس یکراهه برای مقایسۀ بین گروهها و از آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطۀ بین متغیرها در سطح معناداری 05/0P≤ استفاده شد. نتایج نشان داد هرچند هر دو متغیر رعایت اصول روابط انسانی و انگیزۀ پیشرفت ورزشی میانگین امتیاز بالاتر از مقدار متوسط بود، اما بین رعایت اصول روابط انسانی و انگیزۀ پیشرفت ورزشی و خردهمقیاسهای آن رابطۀ معناداری وجود ندارد. براساس نتایج مشاهده شد که سابقۀ ورزشی دانشجویان با رعایت اصول روابط انسانی و نیز انگیزۀ پیشرفت رابطۀ معناداری دارد (05/0P
کلید واژگان
استادانپیشرفت ورزشی
دانشجویان تربیت بدنی
روابط انسانی
ورزشگرایی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01
ناشر
جهاد دانشگاهیسازمان پدید آورنده
دانشیار مدیریت ورزشی، گروه علوم ورزشی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایراناستادیار مدیریت ورزشی، گروه علوم ورزشی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، گروه علوم ورزشی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران
کارشناس مدیریت ورزشی، گروه علوم ورزشی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران




