نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخطیبی, امینfa_IR
dc.contributor.authorخبیری, محمدfa_IR
dc.contributor.authorجلالی فراهانی, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T18:53:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T18:53:00Z
dc.date.available1399-07-08T18:53:00Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T18:53:00Z
dc.date.issued2019-05-22en_US
dc.date.issued1398-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-12-08en_US
dc.date.submitted1397-09-17fa_IR
dc.identifier.citationخطیبی, امین, خبیری, محمد, جلالی فراهانی, مجید. (1398). شناسایی مهم‌ترین عوامل شکل‌دهندۀ جو ورزشگاه‌های فوتبال (با رویکرد بازاریابی). پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش, 11(1), 9-22.fa_IR
dc.identifier.issn1735.5354
dc.identifier.urihttp://www.sportrc.ir/article_89258.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/54216
dc.description.abstractجو جذاب از مهم‌ترین انگیزه‌های تماشاگران برای حضور در یک رویداد ورزشی است. هدف این پژوهش شناسایی مهم‌ترین عوامل شکل‌دهندۀ جو ورزشگاه‌های فوتبال با رویکرد بازاریابی بود که به روش کیفی انجام گرفت. بدین‌منظور پس از مطالعۀ پیشینه، مصاحبه‌های کیفی نیمه‌ساختارمند و عمیق با نخبگان انجام گرفت. مصاحبه‌ها تا رسیدن به مرحلۀ اشباع نظری و شناسایی همۀ عوامل ادامه یافت (15= N). در مجموع 194 عامل شکل‌دهندۀ جو ورزشگاه‌های فوتبال شناسایی شد که در قالب شش عامل اصلی زیر دسته‌بندی شدند: عوامل مربوط به فعالیت‌های تبلیغاتی (با دو آیتم رسانه‌ها و بیانیه‌ها و مراسم‌)، عوامل مربوط به ورزشگاه (با دو آیتم امکانات فیزیکی ورزشگاه،معماری ورزشگاه)<strong>، </strong>عوامل مربوط به رویداد (با دو آیتم ویژگی‌های رویداد، بازیکنان و مربیان)، عوامل مربوط به برگزارکنندۀ رویداد (با دو آیتم برنامه‌های تفریحی ورزشگاه و مدیریت اجرای رویداد)، عوامل مربوط به جامعه (با دو آیتم جایگاه باشگاه در جامعه و جایگاه فوتبال در جامعه) و عوامل مربوط به تماشاگران<strong>. </strong>چارچوب مفهومی ارائه‌شده در این پژوهش می‌تواند به‌عنوان راهنمایی برای فعالیت‌های بازاریابان و مدیران برگزاری رویدادهای ورزشی و پژوهش‌های بعدی استفاده شود.fa_IR
dc.format.extent533
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherجهاد دانشگاهیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزشfa_IR
dc.relation.ispartofSport Physiology & Management Investigationsen_US
dc.subjectپژوهش کیفیfa_IR
dc.subjectتماشاگرانfa_IR
dc.subjectجو ورزشگاهfa_IR
dc.subjectجوسازیfa_IR
dc.subjectفوتبالfa_IR
dc.titleشناسایی مهم‌ترین عوامل شکل‌دهندۀ جو ورزشگاه‌های فوتبال (با رویکرد بازاریابی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش‌آموختۀ دکتری دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue1
dc.citation.spage9
dc.citation.epage22
nlai.contributor.orcid0000-0003-4921-5638


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد