• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش
    • دوره 8, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش
    • دوره 8, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی علل بی‌انگیزگی دانش‌آموزان متوسطه از مشارکت در فعالیت‌های تربیت بدنی و ارتباط آن با حمایت اجتماعی

    (ندگان)پدیدآور
    مازیاری, محمدکاشف, سیدمحمدسیدعامری, میرحسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    139.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از این تحقیق بررسی و مقایسه­ علل بی­انگیزگی دانش­آموزان از مشارکت در فعالیت­های تربیت­بدنی از دیدگاه دبیران تربیت­بدنی و دانش­آموزان متوسطه و ارتباط آن با حمایت اجتماعی فراهم شده از سوی دبیران تربیت­بدنی می­باشد. این تحقیق توصیفی-همبستگی و از نوع پیمایشی است که به شکل میدانی انجام شده است. جامعه­ آماری این تحقیق شامل کلیه دبیران تربیت­بدنی و دانش­آموزان پایه­های دوم و سوم مقطع متوسطه­ شهرستان بوکان می­باشد. که 381 دانش­آموز به روش تصادفی، خوشه­ای، چند مرحله­ای و تمامی دبیران(32نفر) به عنوان نمونه­های آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده­ها پرسشنامه­ بی­انگیزگی در تربیت­بدنی  شن و همکاران(2010) و مقیاس رفتار بین فردی پلیتر و همکاران(2008) بود. تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از آزمون­های فریدمن، همبستگی اسپیرمن و "U" مان- ویتنی انجام شد. نتایج نشان داد از دیدگاه دانش­آموزان و دبیران تربیت­بدنی به ترتیب، مهمترین عامل بی­انگیزگی دانش­آموزان جذاب نبودن فعالیت­ها و تلاش ناکافی می­باشند. نتایج تحقیق نشان داد بین دیدگاه دبیران تربیت­بدنی و دانش­آموزان درباره­ علل بی­انگیزگی دانش­آموزان تفاوت معنی­دار وجود دارد. همچنین از دیدگاه دانش­آموزان، بین حمایت اجتماعی فراهم شده از سوی دبیران تربیت­بدنی و علل بی­انگیزگی دانش­آموزان(کمبود توانایی ، تلاش ناکافی ، ارزشمند نبودن فعالیت­ها  و جذاب نبودن فعالیت­ها) رابطه­ منفی و معنی­داری وجود دارد، ولی از دیدگاه دبیران تربیت بدنی رابطه­ معنی­داری وجود ندارد. با توجه به اینکه، کاهش رفتار حمایتی دبیران تربیت­بدنی می­تواند منجر به بی­انگیزگی دانش­آموزان شود پیشنهاد می­گردد دبیران تربیت­بدنی ماهیت چند بعدی بی­انگیزگی را شناسایی و با افزایش حمایت اجتماعی از دانش­آموزان، مشارکت آنان را در فعالیت­های تربیت­بدنی توسعه دهند.
    کلید واژگان
    انگیزش
    حمایت اجتماعی
    تربیت بدنی
    دبیران تربیت بدنی
    دانش‌آموزان متوسطه

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-04-20
    1395-02-01
    ناشر
    جهاد دانشگاهی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، کروه تربیت بدنی دانشگاه تهران،تهران ، ایران
    دانشیار مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی دانشگاه ارومیه، ارومیه ، ایران.
    دانشیار مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی دانشگاه ارومیه، ارومیه ، ایران.

    شاپا
    1735.5354
    URI
    http://www.sportrc.ir/article_66940.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/54146

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب