نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرمضانی نژاد, رحیمfa_IR
dc.contributor.authorهمتی نژاد, مهرعلیfa_IR
dc.contributor.authorخسروی, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorپند, معصومهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T18:52:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T18:52:44Z
dc.date.available1399-07-08T18:52:44Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T18:52:44Z
dc.date.issued2015-10-23en_US
dc.date.issued1394-08-01fa_IR
dc.date.submitted2018-07-28en_US
dc.date.submitted1397-05-06fa_IR
dc.identifier.citationرمضانی نژاد, رحیم, همتی نژاد, مهرعلی, خسروی, معصومه, پند, معصومه. (1394). رابطه بین عوامل نگه دارنده شغلی و رضایت شغلی دبیران تربیت بدنی : آزمون نظریه هرزبرگ. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش, 7(3), 85-99.fa_IR
dc.identifier.issn1735.5354
dc.identifier.urihttp://www.sportrc.ir/article_66518.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/54123
dc.description.abstract<strong>این پژوهش به منظور  بررسی رابطه بین عوامل نگه­دارنده شغلی و رضایت شغلی دبیران تربیت­بدنی شهر رشت بر اساس تئوری هرزبرگ انجام گرفته است. جامعه آماری کلیه دبیران تربیت­بدنی (160 نفر) شهر رشت در سال تحصیلی 89- 88 بودند که 126 نفر(75/78 درصد ) به پرسشنامه 33 سؤالی عوامل نگه­دارنده شغلی اینگلس، چاک و پاستور(1996) با مقیاس 7 ارزشی لیکرت و ضریب پایایی 88/0 و پرسشنامه استاندارد 71 سؤالی رضایت شغلی اسمیت و همکاران(1969) پاسخ دادند .  برای تحلیل داده­ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن و آزمون </strong><strong>t</strong><strong> در سطح معنی­داری</strong><strong>05/0  </strong><strong>P≤</strong><strong> استفاده شد. از میان عوامل نگه دارنده شغلی دبیران تربیت بدنی ، عامل تشخص و احترام ، تعادل شرایط کاری و سازمانی، و عامل جامعیت و برابری به ترتیب در اولویت قرار داشتند. بیشترین رضایت شغلی دبیران تربیت بدنی از نوع کار و کمترین رضایت از حقوق و مزایا وجود داشت . با اینکه بین  کل عوامل نگه­دارنده شغلی و هر کدام از سه عامل نگهدارنده با رضایت شغلی رابطه معنی­داری وجود نداشت ، ولی فقط رابطه بین عامل شرایط کاری و سازمانی با رضایت از مدیر مدرسه، مثبت پایین و معنی­دار ((18/0</strong><strong>R= </strong><strong> ،4/0 </strong><strong>P=</strong><strong>)) و رابطه عامل جامعیت و برابری با رضایت از نوع کار، پایین، منفی و معنی­دار بود (18/0-</strong><strong>R= </strong><strong> ،4/0 </strong><strong>P=</strong><strong>). با اینکه عوامل نگهدارنده شغلی دبیران تربیت بدنی نمی­توانند سبب افزایش رضایت شغلی شوند ، ولی ایجاد شرایط کاری مطلوب و رعایت انصاف و برابری می تواند نارضایتی را کاهش دهد. رضایت شغلی دبیران از نوع یا ماهیت کار و روابط با همکاران  وعدم رضایت را از حقوق و مزایا ، اهمیت  شغل دبیری و عوامل اجتماعی </strong><strong>–</strong><strong> عاطفی، و عوامل بیرون از شغل مانند حقوق و دیگر امکانات رفاهی را در تامین رضایت شغلی نشان می دهد. </strong>fa_IR
dc.format.extent269
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherجهاد دانشگاهیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزشfa_IR
dc.relation.ispartofSport Physiology & Management Investigationsen_US
dc.subjectشرایط کاریfa_IR
dc.subjectتشخصfa_IR
dc.subjectبرابریfa_IR
dc.subjectرضایت شغلیfa_IR
dc.subjectدبیرتربیت‌بدنیfa_IR
dc.titleرابطه بین عوامل نگه دارنده شغلی و رضایت شغلی دبیران تربیت بدنی : آزمون نظریه هرزبرگfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستاد مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی ، دانشگاه گیلان،رشت ، ایران،fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیارمدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی ، دانشگاه گیلان،رشت ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی ، دانشگاه گیلان ،رشت ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت ورزشی ، دانشکده تربیت بدنی ، دانشگاه گیلان،شمال، آمل ، ایراfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue3
dc.citation.spage85
dc.citation.epage99


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد