| dc.contributor.author | رمضانی نژاد, رحیم | fa_IR |
| dc.contributor.author | همتی نژاد, مهرعلی | fa_IR |
| dc.contributor.author | خسروی, معصومه | fa_IR |
| dc.contributor.author | پند, معصومه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T18:52:44Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T18:52:44Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T18:52:44Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T18:52:44Z | |
| dc.date.issued | 2015-10-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-07-28 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-05-06 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رمضانی نژاد, رحیم, همتی نژاد, مهرعلی, خسروی, معصومه, پند, معصومه. (1394). رابطه بین عوامل نگه دارنده شغلی و رضایت شغلی دبیران تربیت بدنی : آزمون نظریه هرزبرگ. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش, 7(3), 85-99. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735.5354 | |
| dc.identifier.uri | http://www.sportrc.ir/article_66518.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/54123 | |
| dc.description.abstract | <strong>این پژوهش به منظور بررسی رابطه بین عوامل نگهدارنده شغلی و رضایت شغلی دبیران تربیتبدنی شهر رشت بر اساس تئوری هرزبرگ انجام گرفته است. جامعه آماری کلیه دبیران تربیتبدنی (160 نفر) شهر رشت در سال تحصیلی 89- 88 بودند که 126 نفر(75/78 درصد ) به پرسشنامه 33 سؤالی عوامل نگهدارنده شغلی اینگلس، چاک و پاستور(1996) با مقیاس 7 ارزشی لیکرت و ضریب پایایی 88/0 و پرسشنامه استاندارد 71 سؤالی رضایت شغلی اسمیت و همکاران(1969) پاسخ دادند . برای تحلیل دادهها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن و آزمون </strong><strong>t</strong><strong> در سطح معنیداری</strong><strong>05/0 </strong><strong>P≤</strong><strong> استفاده شد. از میان عوامل نگه دارنده شغلی دبیران تربیت بدنی ، عامل تشخص و احترام ، تعادل شرایط کاری و سازمانی، و عامل جامعیت و برابری به ترتیب در اولویت قرار داشتند. بیشترین رضایت شغلی دبیران تربیت بدنی از نوع کار و کمترین رضایت از حقوق و مزایا وجود داشت . با اینکه بین کل عوامل نگهدارنده شغلی و هر کدام از سه عامل نگهدارنده با رضایت شغلی رابطه معنیداری وجود نداشت ، ولی فقط رابطه بین عامل شرایط کاری و سازمانی با رضایت از مدیر مدرسه، مثبت پایین و معنیدار ((18/0</strong><strong>R= </strong><strong> ،4/0 </strong><strong>P=</strong><strong>)) و رابطه عامل جامعیت و برابری با رضایت از نوع کار، پایین، منفی و معنیدار بود (18/0-</strong><strong>R= </strong><strong> ،4/0 </strong><strong>P=</strong><strong>). با اینکه عوامل نگهدارنده شغلی دبیران تربیت بدنی نمیتوانند سبب افزایش رضایت شغلی شوند ، ولی ایجاد شرایط کاری مطلوب و رعایت انصاف و برابری می تواند نارضایتی را کاهش دهد. رضایت شغلی دبیران از نوع یا ماهیت کار و روابط با همکاران وعدم رضایت را از حقوق و مزایا ، اهمیت شغل دبیری و عوامل اجتماعی </strong><strong>–</strong><strong> عاطفی، و عوامل بیرون از شغل مانند حقوق و دیگر امکانات رفاهی را در تامین رضایت شغلی نشان می دهد. </strong> | fa_IR |
| dc.format.extent | 269 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | جهاد دانشگاهی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Sport Physiology & Management Investigations | en_US |
| dc.subject | شرایط کاری | fa_IR |
| dc.subject | تشخص | fa_IR |
| dc.subject | برابری | fa_IR |
| dc.subject | رضایت شغلی | fa_IR |
| dc.subject | دبیرتربیتبدنی | fa_IR |
| dc.title | رابطه بین عوامل نگه دارنده شغلی و رضایت شغلی دبیران تربیت بدنی : آزمون نظریه هرزبرگ | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | استاد مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی ، دانشگاه گیلان،رشت ، ایران، | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیارمدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی ، دانشگاه گیلان،رشت ، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی ، دانشگاه گیلان ،رشت ، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد مدیریت ورزشی ، دانشکده تربیت بدنی ، دانشگاه گیلان،شمال، آمل ، ایرا | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 85 | |
| dc.citation.epage | 99 | |