• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Research and Health
    • Volume 8, Issue 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Research and Health
    • Volume 8, Issue 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه نظارت والدینی، همنشینی با همسالان بزهکار و رفتارهای پرخطر در نوجوانان تک والد و دو والد

    (ندگان)پدیدآور
    درگاهی, شهریارشریف, علیرضاخدادای سنگده, جوادنظری, مسعودبختیاری, زهرا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    339.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله اصيل پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: خانواده های تک والد ممکن است که در معرض مشکلات متعددی قرار گیرند. لذا هدف از پژوهش حاضر مقایسه نظارت والدینی، همنشینی با همسالان بزهکار و رفتارهای پرخطر در نوجوانان تک والد و هردو والداست. روش: مطالعه حاضر از نوع علی مقایسه ای است. 100 نوجوان تک والد مراجعه کننده به کمیته امداد امام خمینی و 100 نوجوان هر دو والد از مدارس در شهر اسلامشهر به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و  به پرسشنامه های نظارت والدین، همنشینی با همسالان بزهکار و مقیاس خطرپذیری نوجوانان ایرانی پاسخ داده اند. داده های جمع آوری شده با استفاده از تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها:نتایج نشان داد که در هرسه متغیر مورد مقایسه، بین دو گروه نوجوانان تک والد و نوجوانان دو والدتفاوت معناداری وجود دارد (001/0P
    کلید واژگان
    نظارت والدینی
    همنشینی با همسالان بزهکار
    رفتارهای پر خطر
    نوجوانان تک والد
    سلامت روان و سلامت اجتماعی

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2018-08-01
    1397-05-10
    ناشر
    Gonabad University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    Department of Counseling, Faculty of Psychology and Educational Sciences, University of Mohaghegh Ardabili, Ardabil, Iran
    Department of Counseling, Faculty of Psychology and Educational Sciences, University of Mohaghegh Ardabili, Ardabil, Iran
    Department of Counseling, Faculty of Psychology and Educational Sciences, Kharazmi University, Tehran, Iran
    Department of Counseling, Faculty of Psychology and Educational Sciences, University of Mohaghegh Ardabili, Ardabil, Iran
    Department of Counseling, Faculty of Psychology and Educational Sciences, Kharazmi University, Tehran, Iran

    شاپا
    2423-5717
    URI
    https://dx.doi.org/10.29252/jrh.8.5.411
    http://jrh.gmu.ac.ir/article-1-1241-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/540934

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب