• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی و اولویت بندی عوامل تاثیر گذار بر وفاداری تماشاچیان به برند باشگاه های پرطرفدار تهرانی لیگ حرفه ای فوتبال

    (ندگان)پدیدآور
    بهرام فر, هیواسجادی, نصراللهتکلی, همیلا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    672.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از این پژوهش شناسایی و اولویت بندی عوامل تاثیر گذار بر وفاداری تماشاچیان به بر ند باشگاه های پرطرفدار تهرانی لیگ برتر فوتبال می باشد. روش تحقیق توصیفی – پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. تعداد 325 نفر از تماشاچیانی که در یکی از بازیهای خانگی تیم های  استقلال و پرسپولیس بلیت تهیه کرده و به ورزشگاه رفته اند پرسشنامه محقق ساخته ایی با 41 سوال را تکمیل کردند. پایایی درونی سوالات با استفاده از روش آلفای کرونباخ 841/0 محاسبه گردید. جهت توصیف ویژگی های جمعیت شناختی تماشاچیان از آمار توصیفی  و برای نرمال بودن داده های جمع آوری شده آزمون کلموگروف- اسمیرنوف مورد استفاده قرار گرفت. جهت تعیین عوامل تاثیر گذار بر وفاداری تماشاچیان  تحلیل عامل اکتشافی انجام شد. پنج عامل مالی- رفاهی، مدیریت ورزشگاه، عاطفی، کیفیت فنی، ارتباطات - اطلاعات  شناسایی گردید. به منظور اولویت بندی عوامل موثر بر وفاداری تماشاچی و حضور مجدد ایشان در ورزشگاه واریانس تبیین شده هر عامل (ارزش ویژه) مورد بررسی قرار گرفت و به ترتیب عوامل  مالی- رفاهی ، مدیریت ورزشگاه، عاطفی، کیفیت فنی، ارتباطات - اطلاعات در رتبه اول تا پنجم قرار گرفتند.
    کلید واژگان
    تماشاچیان
    وفاداری
    لیگ برتر فوتبال
    باشگاه
    برند

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2017-06-22
    1396-04-01
    ناشر
    جهاد دانشگاهی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی ارشد ، مدیریت ورزشی ، دانشکده تربیت بدنی ، دانشگاه تهران ، تهران ، ایران
    دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه تهران، تهران، ایران.
    دکتری مدیریت ورزشی ، دانشکده تربیت بدنی ، دانشگاه تهران ، تهران ، ایران

    شاپا
    1735.5354
    URI
    http://www.sportrc.ir/article_61462.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/54074

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب