پیش بینی رفتار مشتریان کلوپهای ورزشهای دریایی
(ندگان)پدیدآور
رجبی, حسینطریقی, رسولمیزانی, مهراننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به این که جزیره کیش به عنوان مهمترین محل جهت انجام ورزشهای دریایی می باشد لذا هدف از انجام پژوهش حاضر، پیشبینی رفتار مشتریان کلوپهای ورزشهای دریایی جزیره کیش بود. بدین منظور پرسشنامهای محققساخته طراحی گردید. روایی این پرسشنامه توسط 8 تن از متخصصان و استادان دانشگاه تأیید و پایایی آن نیز طی یک مطالعه مقدماتی در میان 30 نفر از جامعه تحقیق با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به دست آمد. جامعهی آماری شامل مشتریان کلیه کلوپهای ورزشهای دریایی جزیره کیش بود (تعداد دقیق جامعه آماری مشخص نبود). تعداد 395 پرسشنامه میان مشتریان توزیع شد که از این بین 350 پرسشنامه تکمیل و عودت داده شد. در این پژوهش از آمار توصیفی برای توصیف وضعیت جمعیت شناختی پاسخدهندگان و در بخش آمار استنباطی از آزمونهای ضریب همبستگی پیرسون، اسپیرمن و آزمونهای رگرسیون چدگانه و تحلیل واریانس استفاده شد. بدین منظور از نرم افزارهای MS-Excel ، SPSS ver 18 بهره گرفته شد. نتایج تحقیق نشان داد که مؤلفههای مختلف کیفیت خدمات شامل موارد کیفی ملموس، اعتماد، پاسخگویی، اطمینان و همدلی بودند که به غیر از مؤلفۀ اعتماد (363/0=P)، بقیه مولفهها به عنوان مؤلفههای پیشبین وفاداری مشتریان شناخته شدند. به عبارتی دیگر همهی مولفههای کیفیت خدمات، به غیر از مولفه اعتماد بر وفاداری مشتریان کلوپهای ورزشهای دریایی جزیره کیش اثرگذار بودند.
کلید واژگان
بازاریابی ورزشیجزیره کیش
رضایتمندی
کیفیت خدمات
وفاداری
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-10-231396-08-01
ناشر
جهاد دانشگاهیسازمان پدید آورنده
استادیار مدیریت ورزشی، پردیس بینالمللی کیش، دانشگاه تهران، تهران، ایراندکتری مدیریت ورزشی، پردیس بینالمللی کیش، دانشگاه تهران، تهران، ایران
دکتری مدیریت ورزشی، پردیس بینالمللی کیش، دانشگاه تهران، تهران، ایران




