بررسی وضعیت آموزش دندانپزشکی ایران و عوامل مرتبط با آن در طی سال های ۱۳۹۷-۱۳۵۷
(ندگان)پدیدآور
رزمی, حسنمهدی پور, معصومهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف :کمیت و کیفیت آموزش علم دندانپزشکی به منظور پاسخگویی به نیازهای درمانی آحاد جامعه دارای اهمیت فراوانی است. پیشرفتهای آموزشی این علم و رشد و توسعهدانشکده های دندان پزشکی بعد از پیروزی انقلاب٬ ضرورت تغییرروشهای منسوخ و قدیمی را یادآور گردید.این تحقیق جهت بررسی میزان تحقق اهداف برنامه آموزشی وهمچنین وجود خلاء اطلاعاتی در مورد آن ، از اطلاعات موجود کلیه دانشکده های دندانپزشکی کشوردرطی سال های ۱۳۹۷-۱۳۵۷ انجام گرفت . روش بررسی : روش شناسی پژوهش حاضر که به لحاظ هدف٬ از نوع مطالعات کاربردی واز نوع توصیفی-تحلیلی بود و جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدارک و بروندادهای علمی وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش عالی و تمامی دانشکده های دندانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور بود که عواملی مانند تعداد دانشکده ها٬ تعداد رشته های تخصصی٬ وضعیت تدوین کتاب و عواملی دیگر مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفتند. نتیجهگیری: به نظر می رسد برونداد علمی دانشکده های دندانپزشکی در طی ۴۰ سال گذشته رشد صعودی مناسبی داشته اند و در این زمینه جایگاه مناسبی را به خود اختصاص داده اند.
کلید واژگان
دندانپزشکی٬ برونداد علمی٬ آموزش عالیشماره نشریه
4تاریخ نشر
2019-02-201397-12-01
ناشر
معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکیMinistry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Education
سازمان پدید آورنده
استاد رشته اندودانتیکس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهراندانشیار رشته بیماری های دهان و فک و صورت دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی
شاپا
1608-23972251-6239




