• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • طب و تزکیه
    • دوره 27, 4 ویژه نامه دستاوردهای چهل ساله نظام آموزش عالی
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • طب و تزکیه
    • دوره 27, 4 ویژه نامه دستاوردهای چهل ساله نظام آموزش عالی
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    سیر تحولات یادگیری الکترونیکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران: تشکیل دانشگاه علوم پزشکی مجازی

    (ندگان)پدیدآور
    استاد, سید ناصراحمدی, سلیمانمحمدی, آیینسبزواری, امیدمجتهدزاده, ریتارضوی زاده, مسعودنوروززاده, عبدالناصر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    394.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: از ابتدای هزاره سوم واژه یادگیری الکترونیکی به کار رفته و تاکنون در حال گسترش است. امروزه این واژه به طور عمده به استفاده از فناوری‌های برخط برای تقویت فرآیند یاددهی-یادگیری و کسب دانش و مهارت اطلاق می‌شود. این مطالعه با هدف بررسی سیر تحولات یادگیری الکترونیکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و معرفی دانشگاه علوم پزشکی مجازی انجام شده است. روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه موردی است که با استفاده از تحلیل اسنادی و بررسی متون شامل مجموعه مقالاتی که در زمینه یادگیری الکترونیکی در ایران منتشر شده و نیز مجموعه مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی و شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مجازی انجام شده است. نتایج: دانشگاه علوم پزشکی مجازی به منظور ارتقای آموزش، پژوهش،‌ تولید و ترویج علم و گسترش مرزهای دانش در حوزه فضای مجازی و در راستای تحقق اهداف طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در سال 1394 تأسیس شده است. این دانشگاه همچنین عهده‌دار کمک به توسعه آموزش مجازی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و توسعه زیرساخت‌های لازم به تمام دانشگاه‌های کشور است. بحث و نتیجه‌گیری: دانشگاه علوم پزشکی مجازی برای توسعه یادگیری الکترونیکی، تحقق عدالت آموزشی و ایجاد فرصت-های مختلف آموزشی به صورت مجازی گام‌های موثری برداشته است. به نظر می‌رسد در صورت وجود حمایت و تحقق ماموریت‌های این دانشگاه، شاهد توسعه بیش از پیشی در یادگیری الکترونیکی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باشیم.
    کلید واژگان
    یادگیری الکترونیکی
    آموزش مجازی
    دانشگاه علوم پزشکی مجازی
    مروری

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی
    Ministry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Education
    سازمان پدید آورنده
    استاد، گروه توکسیکولوژی و فارما کولوژی، دانشکده داروسازی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران. رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی
    دانشیار، گروه آموزش پزشکی، دانشکده آموزش پزشکی و مدیریت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،سرپست معاونت امور دانشگاهی، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مجازی
    استادیار، گروه یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی، دانشکده مجازی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران. معاون زیر ساخت دانشگاه علوم پزشکی مجازی
    استاد، گروه توکسیکولوژی و فارما کولوژی، دانشکده داروسازی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران. معاون بی نالملل دانشگاه علوم پزشکی مجازی
    استادیار، گروه یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی، دانشکده مجازی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران. مدیر کارگروه طراحی MOOCs-LMS دانشگاه علوم پزشکی مجازی
    معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مجازی
    مشاور معاونت آموزشی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تهران، ایران، مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی

    شاپا
    1608-2397
    2251-6239
    URI
    http://www.tebvatazkiye.ir/article_83481.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/53981

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب