• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • طب و تزکیه
    • دوره 26, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • طب و تزکیه
    • دوره 26, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی و ساماندهی طرح منتورینگ در دانشکده پزشکی شیراز و تقویت آموزش مبتنی بر دانش عمقی از طریق این طرح

    (ندگان)پدیدآور
    ضرابی, محمد امینایمانیه, محمد هادیضرابی, خلیلمسجدی, منصورکجوری, جوادامینی, میتراغلام پور, هانیهبی کینه, پریسانشاط آور, راضیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    514.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و مقدمه: در طرح منتورینگ یک فرد با تجربه و قابل اعتماد (منتور) یک شخص دیگر(منتی) را در تمام زمینه هایپیشرفت تحصیلی راهنمایی می کند. هدف از این پژوهش، طراحی، اجرا و ارزشیابی طرح منتورینگ برای دانشجویانپزشکی ورودی های بهمن 93 و پس از آن می باشد.روش بررسی: در طرح منتورینگ از دانشجویان سال بالاتر فیزیوپات و بالینی به عنوان منتور سطح دو و اساتید الگو ومرجع بعنوان منتور سطح عالی و الگو و از تعدادی از اساتید به عنوان منتور پشتیبان استفاده می شود.مراحل طرح منتورینگ شامل موارد زیر م یباشد:نیازسنجی و بررسی امکانات، برنام هریزی، آماد هسازی، اجرای کار، ارزشیابییافته ها: در این پژوهش به منظور سنجش میزان رضایتمندی منتورها و منت یها مصاحبه صورت گرفت. در پایانمعد لهای دانشجویان ارزیابی شد همچنین نتایج حاصل از نظرسنجی طرح مبتنی بر دانش SBD) 1 ) نشان می دهد کهمیزان افزایش انگیزه برای مطالعه ی دروس پزشکی، تمایل به ادامه ی شرکت در جلسات و رضایت کلی دانشجویان بالامی باشد.نتیحه گیری: میزان سازگاری و انگیزه تحصیلی دانشجویانی که وارد فرآیند منتورینگ شدند در مقایسه با سایر دانشجویانتفاوت قابل ملاحظ های داشت و افراد شرک تکننده سازگاری بیشتری با محیط دانشگاه داشتند یکی از وظایف منتورهادر تحقق این هدف معرفی رفرنس های مناسب و آشنا کردن دانشجویان با رو شهای صحیح مطالعه بوده است. در کلمیانگین معدل های دانشجویان منتی بالاتر از غیر منتی بود.
    کلید واژگان
    منتورینگ
    دانشجویان پزشکی
    بحث مبتنی بر دانش

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی
    Ministry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Education
    سازمان پدید آورنده
    دانشجو پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
    استاد فوق تخصصی گوارش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز
    استادیار فوق تخصصی جراحی قلب دانشکده پزشکی شیراز دانشگاه علوم پزشکی شیراز
    استادیار و هیئت علمی گروه بیهوشی دانشکده شیراز دانشگاه علوم پزشکی شیراز
    استاد گروه قلب و عروق مدیر مرکز توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
    استاد پزشکی اجتماعی مدیر مرگز تحقیقات ارتقای کیفیت بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
    کارشناس مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دفتر توسعه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
    کارشناس ارشد آموزش پزشکی، دفتر توسعه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
    کارشناس ارشد اقتصاد سلامت، دفتر توسعه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

    شاپا
    1608-2397
    2251-6239
    URI
    http://www.tebvatazkiye.ir/article_60252.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/53970

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب