• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • طب و تزکیه
    • دوره 26, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • طب و تزکیه
    • دوره 26, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بکارگیری روش تدریس کلاس وارونه(flip classroom ) جهت ارتقا دانش ورضایتمندی دانشجویان دندانپزشکی در دروس پری کلینیک بیمار یهای لثه وکودکان

    (ندگان)پدیدآور
    فخاری, الهامسیفی, نسیمنجفی, محمدعلی وکیلی, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    285.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: هدف از این مطالعه بکارگیری روش تدریس کلاس وارونه (flip classroom ) جهت ارتقا دانش و رضایتمندیدانشجویان دندانپزشکی در دروس پری کلینیک بیمار یهای لثه وکودکان می باشد.روش بررسی: دانشجویان( 28 نفردر هر درس) به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. در گروه اول دانشجویان بهصورت روش سنتی سخنرانی و demonstration مورد تدریس قرار گرفتند. در گروه دیگر روش کلاس وارونه مورد استفادهقرارگرفت، بطوریکه قبل از جلسه کلاس، از دانشجویان خواسته شد فیلم مربوط به مبحث درسی را مشاهده نمایند.درنتیجه کلاس درس به صورت وارونه و به عنوان محلی برای بحث و رفع اشکال برگزار گردید.یافته ها: ارزیابی در هر گروه با استفاده از پیش آزمون و پس آزمون انجام گرفت. نتایج نشان داد که دانش دانشجویان درروش تدریس کلاس وارونه افزایش یافته، ا گرچه اختلاف معن یداری بین دو گروه وجود نداشت. همچنین همه دانشجویاناین روش تدریس را ترجیح دادند.نتیجه گیری: نتایج این تحقیق نشان داد که دانشجویان روش کلاس وارونه را به روش سخنرانی ترجیح داده و در بسیاریموارد آن را موثرتر دانست هاند.
    کلید واژگان
    دندانپزشکی
    روش تدریس
    دانشجو

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی
    Ministry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Education
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه پریودنتیکس، مرکز تحقیقات دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گلستان
    استادیار گروه دندانپزشکی کودکان، مرکز تحقیقات دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گلستان
    استادیار گروه پریودنتیکس، مرکز تحقیقات دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گلستان
    دانشیار گروه آمار زیستی و اپیدمیولوژی، مرکز تحقیقات مدیریت سلامت و توسعه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، ایران

    شاپا
    1608-2397
    2251-6239
    URI
    http://www.tebvatazkiye.ir/article_60248.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/53968

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب