ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر اساس ویژگی های دانشگاه کارآفرین
(ندگان)پدیدآور
امیر اسماعیلی, محمد رضاصابری, سید حسینبرخورداری, فرشیدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: متاسفانه در کشور ما، در حالت خوشبینانه دانشگاه ها در نسل دوم یعنی دانشگاه های پژوهش محور قرار دارند و فعالیت چندانی در راستای تبدیل شدن به نسل سوم دانشگاه ها یعنی دانشگاه های کارآفرین ندارند. در زمان کنونی با در نظر گرفتن این که شرایط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دچار تغییر شده است، در دانشگاه ها به سیستمی احتیاج هست که به آموزش و ترویج خلاقیت و روحیه ی کارآفرینی و نوآوری به دانشجویان مستعد و همچنین اعضای هیئت علمی بپردازد. روش بررسی: پژوهش حاضر در دو مرحله انجام پذیرفت. در مرحله اول با استفاده از بررسی متون علمی، ویژگی های دانشگاه کارآفرین شناسایی و سپس چک لیستی معتبر تهیه و در مرحله دوم این چک لیست در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، بررسی و بوسیله آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: بر طبق این پژوهش و اطلاعات بدست آمده در حیطه های بروکراسی اداری،وضعیت فارغ التحصیلان، میزان توانمندی افراد، وضعیت آموزش و پژوهش رشته های تحصیلی و همچنین ارتباط با صنعت و شرکت های دانش بنیان باید تلاش بیشتری انجام شود. نتیجه گیری: یافته ها نشان می دهد که دانشگاه علوم پزشکی کرمان با توجه به محتوای چک لیست طراحی شده، بحث کارآفرینی را مورد توجه قرار داده و حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم را آغاز کرده است، هر چند این اقدامات کافی نیستند اما نشانه ی شروع این فرآیند می باشند.
کلید واژگان
دانشگاه کارآفریندانشگاه نسل سوم
دانشگاه علوم پزشکی
سیستماتیک
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2018-11-221397-09-01
ناشر
معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکیMinistry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Education
سازمان پدید آورنده
گروه مدیریت، سیاستگذاری و اقتصاد سلامت، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان،کرمان،ایرانگروه مدیریت، سیاستگذاری و اقتصاد سلامت، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان،کرمان،ایران
گروه مدیریت، سیاستگذاری و اقتصاد سلامت، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان
شاپا
1608-23972251-6239
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
عوامل مؤثر بر گرایش دانشجویان به برنامه های فرهنگی دانشگاه (مقایسه دانشگاه آزاد اسلامی تهران شرق با دانشگاه دولتی شهید بهشتی)
هاشم زهی, نوروز؛ میرزا, بهروز؛ رشتیانی, آذر (دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات, 2012-01-21)
-
جایگاه یاددهی- یادگیری نوآور و کارآفرین در دانشگاه نسل سوم و وضعیت دانشگاههای ایران (موردمطالعه: پنج دانشگاه ایرانی)
مهدی, رضا (انجمن آموزش عالی ایران, 2024-02-01)هدف: دانشگاه نسل سوم از ایدههای اصلی برای مشارکت نهاد دانشگاه در فرایند توسعه محلی و ملی و حضور تأثیرگذار در محیط پیرامون و جامعه جهانی است. توسعه کارآفرینی از راهبردهای کلیدی برای ارتقای مسئولیتپذیری اجتماعی نهاد علم و ...
-
نگرش دانشجویان به کرسیهای آزاداندیشی در دانشگاه به لحاظ اثرگذاری در توسعه اجتماعی و سیاسی دانشگاهها (مورد: دانشگاه تبریز)
کلانتری, عبدالحسین؛ احمدپور پرویزیان, جعفر (دانشکده علوم اجتماعی, 2014-03-21)تشکیل کرسیهای آزاداندیشی در دانشگاهها موضوعی راهبردی است که از سوی رهبری برای رشد اجتماعی و ارتقای سطح دانش سیاسی دانشجویان مطرح شده است. کرسیهای آزاداندیشی یکی از مفاهیم مهم و بحثانگیز در گفتوگوهای سیاسی ...




