• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • طب و تزکیه
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • طب و تزکیه
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نیازهای دانشجویان دختر گروه علوم پزشکی در مورد آموزشهای بهداشت باروری به شیوه بحث گروهی در شهر تهران 80-1379

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    148.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    برای بهبود وضعیت بهداشتی یک جامعه، علاوه بر ارایه خدمات بهداشتی، مشارکت فعال دریافت کنندگان این خدمات ضروری است و آگاهی مناسب لازمه این مشارکت می باشد. لذا آموزش یکی از ارکان مهم بهداشت باروری است. به علاوه برای طراحی یک برنامه آموزشی مناسب و موثر، ارزیابی آگاهی، نگرش و رفتار جمعیت هدف ضروری می باشد.در این پژوهش که به شیوه بحث گروهی (Focus Group Discussion) انجام شده است، نگرش دانشجویان دختر گروه علوم پزشکی در مورد بهداشت باروری در قالب 12 گروه 6 نفره شرکت کننده در جلسات بحث گروهی ارزیابی گردیده و مشخص شده است که علیرغم دیدگاه قابل قبول دانشجویان راجع به کنترل جمعیت، آگاهی ایشان از روشهای پیشگیری از بارداری، بیماریهای مقاربتی، ایدز و بهداشت جنسی ناکافی می باشد. اکثر دانشجویان آموزشهای فعلی را نامناسب و غیر کاربردی می دانستند و بدین جهت خود را پیام رسان خوبی در این زمینه برای جامعه نمی شناختند.اکثرا سن مناسب برای ازدواج دختران و پسران را به ترتیب 25-20 و 28-24 سال ذکر می کردند. بسیاری از آنان سن مناسب برای شروع آموزش بهداشت باروری را سنین مدرسه و افزایش تدریجی آن را در طول سالهای بعدی عنوان می نمودند. اکثرا معتقد بودند ارتباط مناسب دختران و پسران لازمه رشد شخصیت آنهاست ولی شناخت عواقب و خطرات ارتباط ناصحیح نیز بسیار مهم می باشد.از نکات قابل ذکر دیگر، اینکه در بعضی از موارد، در میان دانشجویان رفتارهای تغذیه ای نامناسب مشاهده می گردد به علاوه به ورزش کمتر اهمیت داده می شود. در مجموع بنظر می رسد مشکل بودن دروس دوره های پزشکی و پیراپزشکی و انتظار والدین جهت پرداختن بیش از حد به تحصیل و مطالعه، منجر شده است تا آنها وقت کافی برای یادگیری مهارتهای اجتماعی نداشته باشند. لذا بازنگری در محتوای آموزشی و یافتن راه حلهای مناسب برای پاسخ دهی به نیازهای فطری جوانان و تسهیل در امر ازدواج آنها ضروری می باشد.

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2003-02-20
    1381-12-01
    ناشر
    معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی
    Ministry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Education

    شاپا
    1608-2397
    2251-6239
    URI
    http://www.tebvatazkiye.ir/article_52526.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/53760

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب