مرور دوره 27, شماره 3 بر اساس تاریخ انتشار

  • حرکت به سوی نسل سوم دانشگاههای علوم پزشکی، راهبردی برای اقتصاد دانش بنیان 

    عباسی, حبیبه؛ نصیری, بابک؛ سورانی یانچشمه, رضا؛ مصلح, مریم (معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکیMinistry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Education, 2018-11-22)
    زمینهوهدف: کارآفرینی به طور قابل توجهی در دهه گذشته رشد چشمگیری داشته و راه های جدیدی برای اقتصاد نوظهور نشان داده شده است. با این توسعه، آموزش کارآفرینی ضروری شده است. ...

  • بررسی نقش اعضای هیئت علمی در آموزش پزشکی پاسخگو 

    تاتاری, فرین؛ حسینی, سیدعلی؛ برجی, اباصلت (معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکیMinistry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Education, 2018-11-22)
    زمینه و هدف:آموزش پزشکی پاسخگو بایستی افرادی تربیت نماید که علاوه بر توانمندی در حرفه،توانایی پاسخگویی به چالشها و مشکلاتی که ناشی از تغییر نیاز های جامعه و مراقبتهای بهداشتی است را داشته باشند و بتوانند بر روی جامعه ای ...

  • محاسبه هزینه تمام شده آموزش دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی گناباد در سال 1395: استفاده از روش مرحله ای-کاهشی 

    اسماعیلی, رضا؛ کیانمهر, مجتبی؛ طحانزاده, علیرضا؛ احتیاطی, مهدی؛ قزبانی, علیرضا؛ پور فاطمی, علی؛ موذن, حسین؛ طحان, کاظم؛ عباس نژاد, عباسعلی (معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکیMinistry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Education, 2018-11-22)
    چکیده زمینه و هدف: فراهم شدن شواهد مربوط به هزینه تمام شده تربیت دانشجو از مهترین اهداف و محور های برنامه تحول و نوآوری آموزش پزشکی است. مطالعه حاضر با هدف محاسبه هزینه تمام شده آموزش دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی ...

  • ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر اساس ویژگی های دانشگاه کارآفرین 

    امیر اسماعیلی, محمد رضا؛ صابری, سید حسین؛ برخورداری, فرشید (معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکیMinistry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Education, 2018-11-22)
    زمینه و هدف: متاسفانه در کشور ما، در حالت خوشبینانه دانشگاه ها در نسل دوم یعنی دانشگاه های پژوهش محور قرار دارند و فعالیت چندانی در راستای تبدیل شدن به نسل سوم دانشگاه ها یعنی دانشگاه های کارآفرین ندارند. ...

  • تدوین شاخصهای رصد عملکرد گروههای آموزشی علوم پایه برای تهیه داشبورد عملکردی تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کرمان 

    تیرگری, بتول؛ فصیحی هرندی, مجید؛ حق دوست, علی اکبر؛ شریفی فر, فریبا (معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکیMinistry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Education, 2018-11-22)
    زمینه و هدف: جایگاه آموزش عالی در فرایند توسعه کشورها بسی رفیع و مورد توجه ملت ها و دولت ها بوده و هست. در بین دوره های مختلف آموزش عالی، تحصیلات تکمیلی وظیفه تربیت نیروی انسانی متخصص در عرصه آموزش، پژوهش ...