• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Teaching English Language
    • Volume 14, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Teaching English Language
    • Volume 14, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Register Analysis of Iranian Medical Students' Text Messages

    (ندگان)پدیدآور
    Maniati, MahmoodMashhadi, AmirKhazaie, Saeed
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    323.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    A text messaging service, among other functions of mobile phones, allows mobile phone subscribers to send and receive alphanumeric characters and emoticons. The discourse of the text messages characterizes a kind of interaction, mostly on the boundary between verbal and visual communication. Adopting Halliday's Socio-semiotic Model of Language, this study considered three register variables of filed, mode, and tenor in a text message corpus comprising 2440 text messages collected from 122 medical students at Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences to investigate how the discourse of text message can be affected by the sociolinguistic dimensions of the context of language use. To that end, text messages were analyzed and categorized in term of the social interaction that constituted the content of the messages. The findings revealed that mobile phone text messaging is an asynchronous mode of communication which is characterized with particular register variables, and there are also pragmatic reasons in addition to the technical restrictions for the creation of this register as its users actively and selectively make use of the resources of spoken and written discourses in constructing the message.
    کلید واژگان
    Corpus
    Register analysis
    Socio-semiotic Model of Language
    Text Message

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-01-01
    1398-10-11
    ناشر
    Teaching English Language and Literature Society of Iran (TELLSI)
    انجمن آموزش زبان و ادبیات انگلیسی ایران (تلسی)
    سازمان پدید آورنده
    Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences, Ahvaz, Iran
    Department of English Language and Literature, Shahid Chamran University of Ahvaz, Ahvaz, Iran
    Health Information Technology Research Center, Isfahan University of Medical Sciences, Isfahan, Iran

    شاپا
    2538-5488
    2538-547X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22132/tel.2020.108146
    http://www.teljournal.org/article_108146.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/53058

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب