• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Teaching English Language
    • Volume 4, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Teaching English Language
    • Volume 4, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Vocabulary learning and learners’ ability to transfer their knowledge into L2 reading comprehension: A case for translation

    (ندگان)پدیدآور
    Jahangard, AliMoinzadeh, AhmadTavakoli, Mansoor
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    278.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The purpose of the study was to investigate whether the students who learn their lexical knowledge through translation method are able to transfer the knowledge into reading comprehension .The study consisted of four steps, namely, reading pre-test, lexical instruction, vocabulary testing, and reading post-test. The results showed a significant improvement in the reading scores of the learners in Grade One and Two after the vocabulary instruction treatments were introduced. The results indicated that low-proficiency (Novice Mid and Novice-High) were able to transfer their lexical knowledge learned through decontextualized translation equivalent teaching method into reading comprehension tasks. The apparent discrepancy between the findings of the present study and that of Prince (1996) is also discussed with reference to “task-induced involvement load hypothesis".
    کلید واژگان
    vocabulary learning
    reading comprehension
    explicit and implicit learning
    translation list learning
    pairedassociate paradigm
    task-induced involvement load hypothesis

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2010-12-01
    1389-09-10
    ناشر
    Teaching English Language and Literature Society of Iran (TELLSI)
    انجمن آموزش زبان و ادبیات انگلیسی ایران (تلسی)
    سازمان پدید آورنده
    Sharif University of Technology
    Isfahan University
    Isfahan University

    شاپا
    2538-5488
    2538-547X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22132/tel.2010.66134
    http://www.teljournal.org/article_66134.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/53020

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب