• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Teaching English Language
    • Volume 7, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Teaching English Language
    • Volume 7, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Oral communication strategies and multiple intelligences: Exploring the relationship

    (ندگان)پدیدآور
    Roohani, AliHeidari, Najmeh
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    340.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study explored the relationship between the use of oral communication strategies (OCSs) and multiple intelligence(s) (MI) of Iranian EFL learners. In addition, it investigated what type of intelligence(s) could act as the best predictor of OCSs. To these ends, Nakatani's (2006) Oral Communication Strategy Inventory and Armstrong's (1994) MI Inventory were used to collect data from 120 homogenous intermediate EFL participants selected from a larger sample at Shahrekord and Arak universities. The data were analyzed descriptively and inferentially using correlation and multiple regression procedures. Results showed that among strategies for coping with speaking problems, the participants perceived themselves higher at 'message-abandonment', 'nonverbal', and 'message reduction and alteration' strategies, and among strategies for coping with listening problems, they perceived themselves higher at 'word-oriented' and 'nonverbal' strategies. Also, logical intelligence was the leading intelligence type and musical intelligence was the least common type of intelligence. Moreover, there was a positive relationship between spatial intelligence and OCSs, with the spatial intelligence as the best predictor of the use of OCSs.
    کلید واژگان
    oral communication strategies
    multiple intelligence(s)
    EFL learners
    nonverbal strategies
    spatial intelligence

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2013-12-01
    1392-09-10
    ناشر
    Teaching English Language and Literature Society of Iran (TELLSI)
    انجمن آموزش زبان و ادبیات انگلیسی ایران (تلسی)
    سازمان پدید آورنده
    Shahrekord University
    Shahrekord University

    شاپا
    2538-5488
    2538-547X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22132/tel.2013.54862
    http://www.teljournal.org/article_54862.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/52963

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب