• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله پژوهش های سیاسی و بین المللی
    • دوره 8, شماره 33
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله پژوهش های سیاسی و بین المللی
    • دوره 8, شماره 33
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    سیاستگذاری فرهنگی و رسانه های اجتماعی جدید در جمهوری اسلامی ایران؛چالشها و راهکارها

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    573.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سیاستگذاری فرهنگی و رسانه­های اجتماعی جدید در جمهوری اسلامی ایران؛ چالش­ها و راهکارها دکتر مسعود مطلبی[1]- اردشیر کاظمی[2] - حوریه امجدی[3] در کنار رسانه­های کلاسیک و متعارف، رسانه­های اجتماعی جدید در فضای مجازی حضور بسیار جدی و پررنگی در زندگی شهروندان ایرانی دارند و روز به روز بر حوزه تاثیر گذاری آنها افزوده می­شود. بر همین اساس و با توجه به نقش تأثیرگذار این نوع از رسانه­ها بر تمامی اعضای جامعه و به ویژه نسل‌های کنونی، هدف اصلی این نوشتار بررسی و تبیین سیاست­گذاری فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران نسبت به این نوع از رسانه­ها است. در چنین شرایطی و در پاسخ به چگونگی کیفیت سیاستگذاری فرهنگی نسبت به رسانه­های اجتماعی جدید و تبعات اجتماعی- فرهنگی آنها، این فرضیه مطرح می­شود که بنظر می­رسد برنامه ریزان فرهنگی هنوز در ایران نتوانسته­اند سیاستگذاری فرهنگی مناسب و تأثیرگذاری برای این محیط طراحی کنند. در واقع رسانه­های اجتماعی جدید در فضای مجازی در کشور به صورت رها و غیرقابل کنترل به راه خود ادامه می‌دهند و هنوز بعد از گذشت سال­های زیاد از ورود اینترنت به کشور یک برنامه جامع برای بهره‌گیری از آن طرح ریزی نشده است. بر این اساس سیاستگذاران فرهنگی کشور برای مواجهه فعالانه و خردمندانه باید به فهم روز آمد و واقع‌بینانه­ای از فضای مجازی نائل شوند و سپس سازوکارهای سیاستگذاری متناسب با فضای جدید را طراحی نمایند [1] - استادیار و عضو هیئت علمی، گروه علوم سیاسی، واحد آزادشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران mmtph2006@yahoo.com                              [2] - دانشجوی دکتری علوم سیاسی، گرایش سیاستگذاری عمومی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران [3] - دانشجوی دکتری علوم سیاسی، گرایش سیاستگذاری عمومی، واحد آزادشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
    کلید واژگان
    رسانه های اجتماعی جدید
    فضای مجازی
    شبکه های اجتماعی
    سیاستگذاری فرهنگی

    شماره نشریه
    33
    تاریخ نشر
    2018-02-20
    1396-12-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان

    شاپا
    2008-8035
    URI
    http://jpir.iaujournals.ir/article_535456.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/52631

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب