تحلیل عامل های موثر برنگرش دانش آموختگان مرکز آموزش جهاد کشاورزی خراسان رضوی نسبت به مؤلفه های آموزشی
(ندگان)پدیدآور
روحانی, حسینفرخزاده, محمد حسننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
نگرش دانشجویان یکی از مهمترین عاملهای انگیزشی استکه به تدریج درطول زمان تبدیل به هنجارمی شود. نگرشها نقش بسیار مهمیدر شکلگیری رفتارها وزمینهیابی اشتغال دانشآموختگان دارند. هدف این پژوهش، بررسی نگرش دانشآموختگان علمیکاربردیکشاورزی نسبتبهمؤلفههایآموزشی وتعیین عاملهای تاثیرگذاربرآن است. جامعهیآماری470 تندانشآموختگانمرکزآموزشجهادکشاورزیخراسان رضوی درپایان سال تحصیلی1392-1391 بود. نوع تحقیق توصیفی وگذشتهنگر میباشد. گردآوری دادهها برپایهی پرسشنامه محققساخته ،به صورت تمام شماری انجام گرفت. روایی پرسشنامه بانظرسنجی ازسهتن ازمتخصصان موضوعیوپایایی آن با استفاده ازضریب تتای ترتیبی(86/.=ѳ)بررسی وتاییدشد. تحلیل عاملی مؤلفههایآموزشی،درسهحوزهیشناختی(دانشی)،احساسی- عاطفی(بینشی)ومهارتی(رفتاری)انجامشد. تحلیل متغیرهاوتعیین عاملهای تاثیرگذاربرنگرش با استفاده ازمدل رگرسیون پروبیت چندگانه صورتگرفت. نتایج نشان دادندکهنگرشدانشآموختگان زن بیشترازنوع نگرش تلفیقی وتاحدودی بینشی بوده و دانشآموختگان مردنیزبیشترداراینگرشرفتاریاند.همچنیناستفادهکنندگانازسهمیهآزادداراینگرششناختیودانشآموختگان دارای سن پایینتربیشتردارای نگرش احساسی- عاطفی بودند.
کلید واژگان
نگرش دانش آموختگانمؤلفه های آموزشی
دانشآموخته علمی کاربردی کشاورزی
پروبیت چند گانه
شماره نشریه
37تاریخ نشر
2016-08-221395-06-01
ناشر
موسسه آموزش و ترویج کشاورزیAgricultural Research,Education and Extension Organization
سازمان پدید آورنده
مدرس جهادکشاورزیمدرس جهادکشاورزی
شاپا
2717-12052717-1213




