| dc.contributor.author | یوسف احمدی بروغنی, سید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T18:48:17Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T18:48:17Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T18:48:17Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T18:48:17Z | |
| dc.date.issued | 2013-04-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-02-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2013-04-21 | en_US |
| dc.date.submitted | 1392-02-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | یوسف احمدی بروغنی, سید. (1392). تحلیل اجزاء محدود مکانیک شکست و مکانیک تماس چرخ و ریل. پژوهشنامه حمل و نقل, 10(3) | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-3459 | |
| dc.identifier.issn | 2008-3351 | |
| dc.identifier.uri | http://www.trijournal.ir/article_11492.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/52415 | |
| dc.description.abstract | در مقاله حاضر مسئله تماس چرخ و ریل با وجود ترک سطحی در ریل بررسی شده است. دلیل بررسی این مسئله تأثیر قابل توجه تماس چرخ و ریل بر ضرایب شدت تنش و به طور متقابل تأثیر ترک بر توزیع فشار تماسی می باشد. در این تحقیق با استفاده از روش اجزاء محدود و به کمک یک نرم افزار تجاری چرخ و ریل ترکدار تحت شرایط غلتش همراه با لغزش جزئی مدل سازی شده است. برای مدل کردن اثر متقابل بین چرخ و ریل و همچنین سطوح ترک از المان های تماسی استفاده شده است. ضرایب شدت تنش با روش عددی برونیابی جابجایی محاسبه گردیده است. تأثیر فاکتورهایی همچون زاویه استقرار ترک، طول ترک و موقعیت چرخ نسبت به ترک روی ضرایب شدت تنش و فشارهای تماسی مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج نشان داد ضریب KII دارای مقادیری بزرگتر از KI میباشد. از این رو به نظر میرسد در این مسئله تماس چرخ و ریل، مد برشی بر رفتار نوک ترک غالب است. تغییر شکل پیچیده لبه ترک هنگام عبور چرخ، جهت تنش برشی را در سطوح ترک تغییر میدهد و این باعث نوسان در مقادیر KII میشود. نوسان در مقادیر KII مهمترین عامل رشد ترک خستگی در مسئله تماس چرخ و ریل است. هنگامی که ترک در محدوده تماس چرخ و ریل قرار میگیرد توزیع فشار تماسی حالت تکین دارد. از این رو فرضیات فشار تماسی هرتز هنگام بررسی تماس چرخ و ریل در مجاورت ترک نامعتبر به نظر میرسد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهشنامه حمل و نقل | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Transportation Research | en_US |
| dc.subject | ترک سطحی | fa_IR |
| dc.subject | چرخ و ریل | fa_IR |
| dc.subject | ضرایب شدت تنش | fa_IR |
| dc.subject | فشارتماسی | fa_IR |
| dc.subject | روش اجزاء محدود | fa_IR |
| dc.title | تحلیل اجزاء محدود مکانیک شکست و مکانیک تماس چرخ و ریل | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | بیرجند، مهندسی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 3 | |