نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیوسف احمدی بروغنی, سیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T18:48:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T18:48:17Z
dc.date.available1399-07-08T18:48:17Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T18:48:17Z
dc.date.issued2013-04-21en_US
dc.date.issued1392-02-01fa_IR
dc.date.submitted2013-04-21en_US
dc.date.submitted1392-02-01fa_IR
dc.identifier.citationیوسف احمدی بروغنی, سید. (1392). تحلیل اجزاء محدود مکانیک شکست و مکانیک تماس چرخ و ریل. پژوهشنامه حمل و نقل, 10(3)fa_IR
dc.identifier.issn1735-3459
dc.identifier.issn2008-3351
dc.identifier.urihttp://www.trijournal.ir/article_11492.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/52415
dc.description.abstractدر مقاله حاضر مسئله تماس چرخ و ریل با وجود ترک سطحی در ریل بررسی شده است. دلیل بررسی این مسئله تأثیر قابل توجه تماس چرخ و ریل بر ضرایب شدت تنش و به طور متقابل تأثیر ترک بر توزیع فشار تماسی می باشد. در این تحقیق با استفاده از روش اجزاء محدود و به کمک یک نرم افزار تجاری چرخ و ریل ترکدار تحت شرایط غلتش همراه با لغزش جزئی مدل سازی شده است. برای مدل کردن اثر متقابل بین چرخ و ریل و همچنین سطوح ترک از المان های تماسی استفاده شده است. ضرایب شدت تنش با روش عددی برونیابی جابجایی محاسبه گردیده است. تأثیر فاکتورهایی همچون زاویه استقرار ترک، طول ترک و موقعیت چرخ نسبت به ترک روی ضرایب شدت تنش و فشارهای تماسی مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج نشان داد ضریب KII دارای مقادیری بزرگتر از KI میباشد. از این رو به نظر میرسد در این مسئله تماس چرخ و ریل، مد برشی بر رفتار نوک ترک غالب است. تغییر شکل پیچیده لبه ترک هنگام عبور چرخ، جهت تنش برشی را در سطوح ترک تغییر میدهد و این باعث نوسان در مقادیر KII میشود. نوسان در مقادیر KII مهم‌ترین عامل رشد ترک خستگی در مسئله تماس چرخ و ریل است. هنگامی که ترک در محدوده تماس چرخ و ریل قرار میگیرد توزیع فشار تماسی حالت تکین دارد. از این رو فرضیات فشار تماسی هرتز هنگام بررسی تماس چرخ و ریل در مجاورت ترک نامعتبر به نظر میرسد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهشنامه حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Transportation Researchen_US
dc.subjectترک سطحیfa_IR
dc.subjectچرخ و ریلfa_IR
dc.subjectضرایب شدت تنشfa_IR
dc.subjectفشارتماسیfa_IR
dc.subjectروش اجزاء محدودfa_IR
dc.titleتحلیل اجزاء محدود مکانیک شکست و مکانیک تماس چرخ و ریلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentبیرجند، مهندسیfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue3


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد