شبیهسازی دینامیک حرکت قطار در راه آهن شهری
(ندگان)پدیدآور
علی صندیدزاده, محمدصفرخانی تبریزی, شیرینمیرآبادی, احمدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه فنآوری رایانه ای راههای مختلفی را به منظور توجیه اقتصادی و فنی پروژههای تغذیه سیستمهای ترکشن DC فراهم کرده است. این امر کاملاً امکانپذیر است که ترافیک و تردد وسائط نقلیه ریلی بر پایه برنامه بهرهبرداری، همچنین محاسبات مربوط به جریانها و ولتاژها و نیز تعیین خروجیهای مربوط به یکسوسازها و اینورترها (مبدل ها) در هر لحظه و در هر مکانی شبیه سازی شود و مکانهای پیشنهادی و در نظر گرفته شده برای پستهای یکسوساز کنترل شوند. تخمین تعداد مسافران، برنامه بهرهبرداری و همچنین چگونگی راحتی مسافران همگی در انتخاب وسیله نقلیه ضروری هستند، توسط برنامه نرمافزاری، تعیین خروجی یکسوساز در دو حالت سرویس نرمال و در هنگام خرابی یکی از یونیتهای ترانسفورمر یکسوساز امکان پذیر است. همچنین محاسبات، اطلاعات مربوط به انرژی مصرفی و ولتاژ ریل نسبت به زمین را در اختیار قرار میدهند. به منظور توانایی در انجام شبیهسازی و محاسبات، دادههای مربوط به وسیله نقلیه مورد نیازند، به عنوان مثال دانستن مشخصات موتور در حالت موتوری و ترمزی، وزن آن و همچنین داده های خط از قبیل؛ شیب، قوس و سرعت بیشینه لازم است. داده های مربوط به خط تماس و مدار برگشت جریان، محل پستها و برنامه بهرهبرداری همگی بایستی مشخص شوند. مرحله اول در شبیهسازی شبکه تغذیه ترکشن، شبیهسازی دینامیکی حرکت قطار است تا در هر لحظه، مکان، سرعت، شتاب و توان مصرفی وسیلة نقلیه مشخص شود. به این منظور موضوع این مقاله به مطلب اخیر اختصاص یافته است.
کلید واژگان
شبیه سازی دینامیکحرکت قطار
گراف حرکت
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2007-07-231386-05-01
ناشر
مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازیسازمان پدید آورنده
استادیار، دانشکده راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانکارشناسارشد، دانشکده راه آهن، دانشگاه علم وصنعت ایران، تهران، ایران
استادیار، دانشکده راه آهن، دانشگاه علم وصنعت ایران، تهران، ایران
شاپا
1735-34592008-3351




