نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحقیقی, فرشیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorعباسی, شهرامfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T18:47:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T18:47:43Z
dc.date.available1399-07-08T18:47:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T18:47:43Z
dc.date.issued2017-06-22en_US
dc.date.issued1396-04-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-15en_US
dc.date.submitted1396-07-23fa_IR
dc.identifier.citationحقیقی, فرشیدرضا, عباسی, شهرام. (1396). ساخت مدل تصمیم به عبور دانش‌آموزان از عرض جاده‌های برون‌شهری. پژوهشنامه حمل و نقل, 14(2), 263-274.fa_IR
dc.identifier.issn1735-3459
dc.identifier.issn2008-3351
dc.identifier.urihttp://www.trijournal.ir/article_50998.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/52234
dc.description.abstract<em>یکی از بخش های بسیار مهم مهندسی ترافیک مسئله‌ی عابرین پیاده است. به علت ویژگی‌های معمول شخصیتی، انتظار رفتار غیرمحتاطانه از عابرین نوجوان دور از ذهن نیست. همچنین در کشور ایران تعداد بسیار زیادی از مراکز تحصیلی و آموزشی که اساساً مورد استفاده‌ی نوجوانان قرار می‌گیرند در حاشیه‌ی راه‌های برون‌شهری واقع هستند و تردد عابرین پیاده‌ در کنار چنین موسساتی مکرراً مشاهده می‌گردد.</em><em>بررسی اندرکنش عابرین با وسایل نقلیه و جریان ترافیک در این نواحی می‌تواند در راستای بهبود ایمنی و تسهیلات عابرین نتایج مفیدی را ارائه کند. در این پژوهش دانش‌آموزان به عنوان یکی از آسیب ‏پذیرترین قشرهای عابرین پیاده در جاده‌های برون‌شهری مورد بررسی قرار گرفتند و داده‌ها از فیلم ویدئویی ضبط شده از محل عبور دانش‌ آموزان 3 مدرسه، </em><em>در جاده‌ای برون شهری واقع در شهرستان محمودآباد استان مازندران، طی سه روز کاری هفته استخراج گردید. سپس احتمال عبور عابرین از عرض خیابان با استفاده از نرم افزار</em><em>spss </em><em> و مدل رگرسیون لجستیک مورد بررسی قرار گرفت.</em><em>نتایج نشان داد که </em><em>متغیرهای زمان انتظار قبل از عبور، فاصله وسیله نقلیه خط دور و مقدار سرفاصله بر احتمال عبور عابرین از عرض جاده تاثیر بسزایی دارند. همچنین در بین متغیرهای تاثیر‌گذار مقدار سرفاصله بیشترین تاثیر را در احتمال عبور عابرین داشته است.</em><br /> <strong> </strong><br />  <br />fa_IR
dc.format.extent1738
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهشنامه حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Transportation Researchen_US
dc.subjectعابرین پیادهfa_IR
dc.subjectایمنیfa_IR
dc.subjectاحتمال عبورfa_IR
dc.subjectرگرسیون لجستیکfa_IR
dc.subjectسرفاصلهfa_IR
dc.titleساخت مدل تصمیم به عبور دانش‌آموزان از عرض جاده‌های برون‌شهریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی، بابل، ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue2
dc.citation.spage263
dc.citation.epage274


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد