| dc.contributor.author | حقیقی, فرشیدرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | عباسی, شهرام | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T18:47:43Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T18:47:43Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T18:47:43Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T18:47:43Z | |
| dc.date.issued | 2017-06-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-10-15 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-07-23 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | حقیقی, فرشیدرضا, عباسی, شهرام. (1396). ساخت مدل تصمیم به عبور دانشآموزان از عرض جادههای برونشهری. پژوهشنامه حمل و نقل, 14(2), 263-274. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-3459 | |
| dc.identifier.issn | 2008-3351 | |
| dc.identifier.uri | http://www.trijournal.ir/article_50998.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/52234 | |
| dc.description.abstract | <em>یکی از بخش های بسیار مهم مهندسی ترافیک مسئلهی عابرین پیاده است. به علت ویژگیهای معمول شخصیتی، انتظار رفتار غیرمحتاطانه از عابرین نوجوان دور از ذهن نیست. همچنین در کشور ایران تعداد بسیار زیادی از مراکز تحصیلی و آموزشی که اساساً مورد استفادهی نوجوانان قرار میگیرند در حاشیهی راههای برونشهری واقع هستند و تردد عابرین پیاده در کنار چنین موسساتی مکرراً مشاهده میگردد.</em><em>بررسی اندرکنش عابرین با وسایل نقلیه و جریان ترافیک در این نواحی میتواند در راستای بهبود ایمنی و تسهیلات عابرین نتایج مفیدی را ارائه کند. در این پژوهش دانشآموزان به عنوان یکی از آسیب پذیرترین قشرهای عابرین پیاده در جادههای برونشهری مورد بررسی قرار گرفتند و دادهها از فیلم ویدئویی ضبط شده از محل عبور دانش آموزان 3 مدرسه، </em><em>در جادهای برون شهری واقع در شهرستان محمودآباد استان مازندران، طی سه روز کاری هفته استخراج گردید. سپس احتمال عبور عابرین از عرض خیابان با استفاده از نرم افزار</em><em>spss </em><em> و مدل رگرسیون لجستیک مورد بررسی قرار گرفت.</em><em>نتایج نشان داد که </em><em>متغیرهای زمان انتظار قبل از عبور، فاصله وسیله نقلیه خط دور و مقدار سرفاصله بر احتمال عبور عابرین از عرض جاده تاثیر بسزایی دارند. همچنین در بین متغیرهای تاثیرگذار مقدار سرفاصله بیشترین تاثیر را در احتمال عبور عابرین داشته است.</em><br /> <strong> </strong><br /> <br /> | fa_IR |
| dc.format.extent | 1738 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهشنامه حمل و نقل | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Transportation Research | en_US |
| dc.subject | عابرین پیاده | fa_IR |
| dc.subject | ایمنی | fa_IR |
| dc.subject | احتمال عبور | fa_IR |
| dc.subject | رگرسیون لجستیک | fa_IR |
| dc.subject | سرفاصله | fa_IR |
| dc.title | ساخت مدل تصمیم به عبور دانشآموزان از عرض جادههای برونشهری | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی، بابل، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی، بابل، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 14 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 263 | |
| dc.citation.epage | 274 | |