نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبت‌شکن, محمدهاشمfa_IR
dc.contributor.authorرحیمی الماسی, فرشتهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T18:47:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T18:47:43Z
dc.date.available1399-07-08T18:47:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T18:47:43Z
dc.date.issued2017-06-22en_US
dc.date.issued1396-04-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-15en_US
dc.date.submitted1396-07-23fa_IR
dc.identifier.citationبت‌شکن, محمدهاشم, رحیمی الماسی, فرشته. (1396). الگویی برای تأمین مالی طرحهای زیرساختی حمل‌ونقل جاده‌ای در ایران با تمرکز بر ظرفیتهای بازار سرمایه. پژوهشنامه حمل و نقل, 14(2), 239-262.fa_IR
dc.identifier.issn1735-3459
dc.identifier.issn2008-3351
dc.identifier.urihttp://www.trijournal.ir/article_50994.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/52233
dc.description.abstract<em>هدف تحقیق حاضر </em><em>طراحی </em><em>الگویی برای</em><em>تأمین مالی طرح</em><em>‌</em><em>های زیرساختی</em><em>حمل‌ونقل جاده‌ای</em><em>در ایران با تمرکز بر ظرفیت</em><em>‌</em><em>های بازار سرمایه می‌باشد. کسری منابع دولتی و مشکلات سیستم بانکی در ایران، توجه‌ها را به بازار سرمایه برای تأمین مالی پروژه‌های زیرساختی معطوف نموده است. لیکن بهره‌مندی از ظرفیت‌های بازار سرمایه محقق نخواهد شد، مگر به‌واسطۀ ابزارها و نهادهای مالی مناسب که در بستری از قوانین و مقررات دقیق و شفاف ارائه شده باشند. در این پژوهش</em><em>، برمبنای </em><em>روش تحقیق آمیخته</em><em>، درابتدا مستندات، به‌شکل نظام‌مند بررسی و مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با خبرگان انجام شد تا بر مبنای </em><em>استراتژی</em><em> مهندسی مالی اسلامی مبتنی‌بر پاسخ به نیاز، الگوی اولیه طراحی شود. حصول اطمینان از تناسب الگوی اولیه با روش دلفی و بااستفاده از پرسشنامه و مصاحبه در دو بخش </em><em>انجام</em><em> شد. در بخش اول یا بررسی‌های فقهی، علاوه‌بر تکمیل پرسشنامه (8عدد) و انجام مصاحبه (4بار)‌، موضوع از طریق استفتا از مراجع تقلید عظام (</em><em>8</em><em>فتوا) و درنهایت بررسی در کمیتۀ تخصصی فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار (4جلسه) </em><em>بررسی‌</em><em>شد. </em><em>در بخش دوم در حوزه‌های راه، بازار سرمایه و دانشگاه 41پرسشنامه تکمیل‌شد و 28جلسۀ مصاحبه و 9جلسه گروهی برگزار گردید. در انتها بااستفاده از طرح مثلث‌سازی، نتایج کیفی و کمّی مقایسه و جمع‌بندی گردید. الگوی پیشنهادی با اکثریت آرای اعضای گروه دلفی مورد تأیید قرار گرفت که در سه حوزۀ ابزار مالی، نهاد مالی و قوانین و مقررات ارائه شده است. در حوزۀ ابزار مالی اوراق جعاله، منفعت و خریددین برای حالت‌های مختلف پروژه‌ پیشنهادشد و مدل عملیاتی اوراق جعاله پروژه به‌عنوان ابزار مالی جدید به تأیید خبرگان رسید. در حوزۀ نهاد مالی پیشنهاد ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری زیرساخت، نهاد یا نهادهای متولی، مؤسسات رتبه‌بندی و انجام برخی امور توسط صندوق توسعۀ حمل و نقل ارائه شد. در حوزۀ قوانین و مقررات برخی تغییرات جهت تسهیل تأمین مالی پروژ‌ه‌های راه از طریق بازار سرمایه پیشنهاد گردید.</em><br />fa_IR
dc.format.extent1167
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهشنامه حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Transportation Researchen_US
dc.subjectتأمین مالیfa_IR
dc.subjectطرح زیرساختfa_IR
dc.subjectحمل‌ونقل جاده‌ایfa_IR
dc.subjectبازار سرمایهfa_IR
dc.titleالگویی برای تأمین مالی طرحهای زیرساختی حمل‌ونقل جاده‌ای در ایران با تمرکز بر ظرفیتهای بازار سرمایهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجو دکتری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue2
dc.citation.spage239
dc.citation.epage262


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد