نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبیات, روح اللهfa_IR
dc.contributor.authorقائی سهرابی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorسلیمی, جعفرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T18:47:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T18:47:14Z
dc.date.available1399-07-08T18:47:14Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T18:47:14Z
dc.date.issued2018-09-23en_US
dc.date.issued1397-07-01fa_IR
dc.date.submitted2018-12-10en_US
dc.date.submitted1397-09-19fa_IR
dc.identifier.citationبیات, روح الله, قائی سهرابی, حسین, سلیمی, جعفر. (1397). بررسی نقش اسناد بالادستی در سیاست‌گذاری و اتخاذ استراتژی‌های خصوصی‌سازی در ایران )مطالعه موردی: صنعت حمل و نقل ریلی(. پژوهشنامه حمل و نقل, 15(3), 161-176.fa_IR
dc.identifier.issn1735-3459
dc.identifier.issn2008-3351
dc.identifier.urihttp://www.trijournal.ir/article_80104.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/52062
dc.description.abstract<em>راه آهن جمهوری اسلامی ایران می خواهد با واگذاری بخشی از مالکیت های دولتی و به مشارکت گرفتن بخش خصوصی، در بخش های قابل واگذاری،  تا حدی خود را از بار سنگین هزینه های جاری ادراه راه آهن آزاد سازد. محققین در این مقاله سعی نمودند که با الهام از مدل­ اولویت بندی استراتژی های خصوصی سازی و با در نظر گرفتن سندچشم انداز 20 ساله و سند برنامه 5 ساله توسعه کشور و نیز با توجه  اصل44 قانون اساسی  موضوع خصوصی سازی راه آهن ایران  را در چارچوب مفاهیم مصلحت عام  مورد سنجش قرار دهند. روش تحقیق حتضر توصیفی و از نوع پیمایشی وتحلیلی است و از آزمون</em><em>های آمار</em> دوجمله‌ای و <em>فریدمن برای پذیرش یا رد متغیرها مدل اولویت بندی استراتژی های خصوصی سازی در چارچوب مصلحت عام (صنعت حمل ونقل ریلی)  استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که فرصت ها و ظرفیت های مشارکت بخش خصوصی در چارچوب مصلحت عام برای توسعه صنعت حمل ونقل ریلی در ایران بسیار بالااست. لیکن تحقق آنها همانند هر تحول عمیق سازمانی مستلزم اتخاذ تصمیمات راهبردی است. اولین عامل اصلی شرایط اقتصادی کشور است که تعیین کننده و تضمین بخش دامنه استفاده از استراتژی­های خصوصی­سازی است. دومین عامل اصلی  اجرای دقیق و بنیادین قوانین و مقررات پایه­ای است که تضمین­کننده اجرای صحیح استراتژی­های انتخاب شده می­باشد، چرا که احترام و برخورد صریح قانون،  لازمه اجرایی شدن هر نوع سیاستی می­باشد. بر این اساس و در جهت تحقق اهداف عرضه سهام مربوطه به صورت عام و تهیه گزارش عملکرد از فرایند انتخاب و اولویت­بندی استراتژی­های خصوصی سازی در چارچوب مصلحت عام ضروری می­باشد که  توصیه می­گردد مسئولین مربوط گزارشات و اطلاعات شفاف را بطور دائم در اختیار عموم بگذارند و همچنین در این زمینه دسترسی عامه مردم <br /> به بازار سرمایه مربوطه از طریق  ابزارهایی همچون سهام عدالت مورد تاکید می باشد.  </em> <em> </em>fa_IR
dc.format.extent396
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهشنامه حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Transportation Researchen_US
dc.subjectاستراتژی­های خصوصی سازیfa_IR
dc.subjectسیاست گذاریfa_IR
dc.subjectصنعت حمل ونقل ریلی ایرانfa_IR
dc.titleبررسی نقش اسناد بالادستی در سیاست‌گذاری و اتخاذ استراتژی‌های خصوصی‌سازی در ایران )مطالعه موردی: صنعت حمل و نقل ریلی(fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده اقتصاد، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشگاه رجاء، قزوین، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمدرس مدعو، دانشگاه جامع علمی کاربردی، خانه کارگر ساوجبلاغ، ایرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue3
dc.citation.spage161
dc.citation.epage176


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد