مرور دوره 7, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 11 از 11
-
ارائه و حل مدل برنامهریزی ریاضی جدید برای مسیریابی وسائط نقلیه در حالت رقابتی : یک مطالعه موردی
(مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی, 2010-04-21)حمل و نقل در سیستمهای اقتصادی تولیدی و خدماتی از جایگاه مهمی برخوردار است و بخش قابل توجهی از تولید ناخالص ملی (GNP) هر کشوری را به خود اختصاص میدهد. به همین جهت محققان نسبت به بهبود مسیرها وحذف سفرهای غیرضروری و یا ...
-
مکانیابی فرودگاه استان سمنان با استفاده از مدل ترکیبی تاپسیس و مکانیابی مرکز
(مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی, 2010-04-21)مکانیابی صحیح فرودگاهها یکی از مهم ترین عوامل در سرویس دهی بهینه آنها می باشد. فرض کنید شبکه G=(V,E) که راسها و یالهای آن دارای وزن هستند داده شده باشد. در مساله مکانیابی مرکز هدف پیدا کردن نقطه ای روی شبکه است به گونه ای ...
-
رهیافتی نوین در طراحی مسیر حمل ونقل اتوبوسهای شهری با استفاده از GIS
(مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی, 2010-04-21)سیستم حمل و نقل اتوبوس شهری به عنوان یکی از مهمترین سیستمهای حمل و نقل عمومی به شمار میرود. در طراحی این سیستم لازم است که همزمان چندین هدف که بعضاً با هم متناقض هستند، در نظر گرفته شوند. این اهداف باعث میشوند که انجام ...
-
مسیریابی وسایط نقلیه و تعیین تعداد ماشینهای جمعآوری زباله با استفاده از یک روش فراابتکاری - یک مطالعه موردی
(مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی, 2010-04-21)در این مقاله، یک مدل برنامهریزی خطی - عدد صحیح از مسأله مسیریابی وسایط نقلیه حمل برگشتی با پنجره زمانی و ظرفیت (CVRPBTW) ارائه میشود. در این مدل یک ناوگان ثابت غیر یکنواخت با تعداد ثابتی از هر نوع ماشین با هزینه و ...
-
مدل تحلیل عاملی برای انتخاب عوامل مؤثر بر تقاضای سفر با اتوبوس های بینشهری
(مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی, 2010-04-21)
-
بررسی عوامل موثر بر زمان توقف اتوبوسها در ایستگاهها و پیشبینی آن در سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی شهر تهران
(مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی, 2010-04-21)سیستم اتوبوسرانی یکی از مهمترین سیستمهای حمل و نقل درون شهری است. استفاده بهینه از امکانات موجود این سیستم و افزایش رضایت استفادهکنندگان آن بدون برنامهریزی امکان پذیر نمیباشد. زمان توقف اتوبوسها در ایستگاههای مسیر، ...
-
بررسی عوامل موثر بر زمان سفر در سیستم حمل و نقل عمومی و پیشبینی زمان سفر مورد کاوی: سیستم اتوبوسرانی شهر تهران
(مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی, 2010-04-21)با توسعه سیستمهای حمل و نقل هوشمند، فرآیند برنامهریزی سیستمهای حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و قطار شهری از حالت استاتیک (برنامهریزی بر اساس دادههای گذشته) به حالت پویا (برنامهریزی براساس دادههای گذشته و لحظهای) ...
-
تحلیل اندرکنش سنگ دوزهای تزریقی شعاعی غیرفعال و فعال با توده - سنگ در تونل ها و طراحی آنها بر مبنای روش کنترل همگرایی
(مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی, 2010-04-21)در این مطالعه، بر اساس مفاهیم اندرکنش سنگ- سیستم نگهداری و با فرض مدل رفتاری نرم شوندگی کرنش برای توده سنگ تحت معیار مقاومتی هوک- براون، مدلهای تحلیلی جدیدی بر مبنای روش کنترل همگرایی برای تحلیل اندرکنش سنگ دوزهای ...
-
ارزیابی مقاومت صیقلی سنگدانه های رویه راه در ایران
(مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی, 2010-04-21)بافت رویه راهها یکی از مؤلفه های اصلی و تأثیر گذار در اصطکاک سطح راهها محسوب می شود. این بافت بر اساس دو پارامتر طول موج و عمق به چهار سطح مختلف از جمله بافت ریز و بافت درشت طبقه بندی می گردد. بافت ریز و درشت هر دو در ...
-
تأثیر ناهمواری روسازی و روشنائی بر سرعت جریان آزاد در آزاد راهها
(مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی, 2010-04-21)معمولاً مطالعه سرعت جریان آزاد (FFS) برای شرایط روسازی هموار و در روشنائی روز انجام شده است. بسیاری از آئین نامه های معتبر جهانی نظیر آئین نامه ظرفیت بزرگراهها (HCM) تأثیر ناهمواری روسازی و تاریکی را بر سرعت جریان آزاد، ...
-
بررسی تاثیر درصد و نوع افزودنی ها بر پارامترهای مقاومتی مخلوطهای بازیافت سرد با کف قیر و مدلسازی آن
(مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی, 2010-04-21)در این مقاله با ساخت 162 نمونه 1200 گرمی از مخلوط های بازیافتی به روش سرد و در جا با استفاده از مصالح خرده آسفالتی که در اثر برداشتن یک لایه آسفالت ایجاد شده بود، به بررسی آزمایشگاهی میزان مقاومت، مدول برجهندگی و توانایی ...



