ارتباط بهزیستی روانشناختی با تنظیم هیجان در دانش آموزان مدارس شهرستان میاندوآب
(ندگان)پدیدآور
فرمانی, پیمانهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بهزیستی روانشناختی با تنظیم هیجان در دانش آموزان بود. روش مطالعه توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر ستان میاندوآب بودند که تعداد 180 دانش آموز با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های تنظیم هیجان و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف استفاده شد. داده ها با روش آزمون ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین بهزیستی روانشناختی با تنظیم هیجان رابطه مثبت و معناداری دارند بدین معنی که با افزایش تنظیم هیجان، بهزیستی روانشناختی نیز افزایش می یابد. به دست اندرکاران امر پیشنهاد می شود که برای افزایش بهزیستی روانشناختی دانش آموزان، راهبردهای تنظیم هیجان را آموزش دهند.
کلید واژگان
واژه های کلیدی: بهزیستی روانشناختیتنظیم هیجان
دانش آموزان
شماره نشریه
30تاریخ نشر
2016-03-201395-01-01




