نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorترک زاده, جعفرfa_IR
dc.contributor.authorسلیمی, قاسمfa_IR
dc.contributor.authorسنگی, فروغfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T16:45:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T16:45:50Z
dc.date.available1399-07-08T16:45:50Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T16:45:50Z
dc.date.issued2016-05-21en_US
dc.date.issued1395-03-01fa_IR
dc.date.submitted2015-09-24en_US
dc.date.submitted1394-07-02fa_IR
dc.identifier.citationترک زاده, جعفر, سلیمی, قاسم, سنگی, فروغ. (1395). ارزیابی و تبیین پدیده بی تفاوتی سازمانی: رهنمودهایی برای سیاست گذاری مدیریت آموزش کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی, 8(36), 119-130. doi: 10.22092/jaear.2016.106625fa_IR
dc.identifier.issn2717-1205
dc.identifier.issn2717-1213
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22092/jaear.2016.106625
dc.identifier.urihttps://itvhe.areeo.ac.ir/article_106625.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/5114
dc.description.abstractدر محافل مدیریت و اقتصاد، اهمیّت تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد، جهت توسعه اجتماعی و اقتصادی<br />پذیرفته شده است. مولفه منابع انسانی یکی از مهم ترین عناصر نظام آموزش کشاورزی به شمار می رود . هدف از انجام<br />این پژوهش، ارزیابی میزان ب یتفاوتی سازمانی و مقایسه ابعاد آن در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بود. جامعه<br />برای گزینش .)N= آماری این پژوهش شامل هم هی مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بود ) 733<br />نمونه از روش نمونه گیری طبق های نسبی استفاده شد و تعداد افراد نمونه از طریق فرمول کوکران 251 نفر محاسبه شد که<br />با احتساب نرخ پاسخ دهی 91 درصدی شمار 230 پرسشنام ههای تکمیل شده، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. داد هها از<br />طریق پرسشنامه بی تفاوتی سازمانی دانایی فرد و همکاران جم عآوری گردید. روایی پرسشنامه با استفاده از روش تحلیل<br />گویه و پایایی آن محاسبه شد و هم هی بعدها از روایی و پایایی بالایی برخوردار بودند. یافت ههای پژوهش نشان دادند که<br />در سازمان مورد مطالعه، بین میانگی نهای بعدهای ب یتفاوتی سازمانی از دیدگاه کارکنان تفاوت معناداری وجود دارد و<br />2( و ک مترین میانگین متعلق به بعد / از میان این بعدها بیش ترین میانگین متعلق به بعد بی تفاوتی نسبت به مدیر ) 63<br />1( می باشد. به ع الوه از دیدگاه کارکنان، در بعد ب یتفاوتی نسبت به مدیر در میان / بی تفاوتی نسبت به اربا برجوع ) 77<br />کارکنان با مدارک تحصیلی مختلف تفاوت معناداری وجود دارد اما بین میانگین دیگر بعدها، در گرو ههای کارکنان تفاوت<br />معناداری وجود نداردfa_IR
dc.format.extent285
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه آموزش و ترویج کشاورزیfa_IR
dc.publisherAgricultural Research,Education and Extension Organizationen_US
dc.relation.ispartofپژوهش مدیریت آموزش کشاورزیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Agricultural Education Administration Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22092/jaear.2016.106625
dc.subjectبی تفاوتی سازمانیfa_IR
dc.subjectمدیریت کشاورزیfa_IR
dc.subjectمنابع انسانی کشاورزیfa_IR
dc.subjectآموزش کشاورزیfa_IR
dc.titleارزیابی و تبیین پدیده بی تفاوتی سازمانی: رهنمودهایی برای سیاست گذاری مدیریت آموزش کشاورزیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شیرازfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue36
dc.citation.spage119
dc.citation.epage130


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد