| dc.contributor.author | ترک زاده, جعفر | fa_IR |
| dc.contributor.author | سلیمی, قاسم | fa_IR |
| dc.contributor.author | سنگی, فروغ | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T16:45:50Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T16:45:50Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T16:45:50Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T16:45:50Z | |
| dc.date.issued | 2016-05-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-09-24 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-07-02 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ترک زاده, جعفر, سلیمی, قاسم, سنگی, فروغ. (1395). ارزیابی و تبیین پدیده بی تفاوتی سازمانی: رهنمودهایی برای سیاست گذاری مدیریت آموزش کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی, 8(36), 119-130. doi: 10.22092/jaear.2016.106625 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2717-1205 | |
| dc.identifier.issn | 2717-1213 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22092/jaear.2016.106625 | |
| dc.identifier.uri | https://itvhe.areeo.ac.ir/article_106625.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/5114 | |
| dc.description.abstract | در محافل مدیریت و اقتصاد، اهمیّت تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد، جهت توسعه اجتماعی و اقتصادی<br />پذیرفته شده است. مولفه منابع انسانی یکی از مهم ترین عناصر نظام آموزش کشاورزی به شمار می رود . هدف از انجام<br />این پژوهش، ارزیابی میزان ب یتفاوتی سازمانی و مقایسه ابعاد آن در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بود. جامعه<br />برای گزینش .)N= آماری این پژوهش شامل هم هی مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بود ) 733<br />نمونه از روش نمونه گیری طبق های نسبی استفاده شد و تعداد افراد نمونه از طریق فرمول کوکران 251 نفر محاسبه شد که<br />با احتساب نرخ پاسخ دهی 91 درصدی شمار 230 پرسشنام ههای تکمیل شده، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. داد هها از<br />طریق پرسشنامه بی تفاوتی سازمانی دانایی فرد و همکاران جم عآوری گردید. روایی پرسشنامه با استفاده از روش تحلیل<br />گویه و پایایی آن محاسبه شد و هم هی بعدها از روایی و پایایی بالایی برخوردار بودند. یافت ههای پژوهش نشان دادند که<br />در سازمان مورد مطالعه، بین میانگی نهای بعدهای ب یتفاوتی سازمانی از دیدگاه کارکنان تفاوت معناداری وجود دارد و<br />2( و ک مترین میانگین متعلق به بعد / از میان این بعدها بیش ترین میانگین متعلق به بعد بی تفاوتی نسبت به مدیر ) 63<br />1( می باشد. به ع الوه از دیدگاه کارکنان، در بعد ب یتفاوتی نسبت به مدیر در میان / بی تفاوتی نسبت به اربا برجوع ) 77<br />کارکنان با مدارک تحصیلی مختلف تفاوت معناداری وجود دارد اما بین میانگین دیگر بعدها، در گرو ههای کارکنان تفاوت<br />معناداری وجود ندارد | fa_IR |
| dc.format.extent | 285 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | موسسه آموزش و ترویج کشاورزی | fa_IR |
| dc.publisher | Agricultural Research,Education and Extension Organization | en_US |
| dc.relation.ispartof | پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Agricultural Education Administration Research | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22092/jaear.2016.106625 | |
| dc.subject | بی تفاوتی سازمانی | fa_IR |
| dc.subject | مدیریت کشاورزی | fa_IR |
| dc.subject | منابع انسانی کشاورزی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش کشاورزی | fa_IR |
| dc.title | ارزیابی و تبیین پدیده بی تفاوتی سازمانی: رهنمودهایی برای سیاست گذاری مدیریت آموزش کشاورزی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه شیراز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه شیراز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه شیراز | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 36 | |
| dc.citation.spage | 119 | |
| dc.citation.epage | 130 | |