| dc.contributor.author | ایلخانی, مجتبی | fa_IR |
| dc.contributor.author | لشگرآرا, فرهاد | fa_IR |
| dc.contributor.author | خداوردیان, مجیدرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T16:45:38Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T16:45:38Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T16:45:38Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T16:45:38Z | |
| dc.date.issued | 2018-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-02-21 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-12-02 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ایلخانی, مجتبی, لشگرآرا, فرهاد, خداوردیان, مجیدرضا. (1397). بررسی مؤلفه های آموزشی مؤثر بر توانایی های کارآفرینانه دانشجویان آموزشهای علمی کاربردی کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی, 10(45), 77-85. doi: 10.22092/jaear.2018.120838.1488 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2717-1205 | |
| dc.identifier.issn | 2717-1213 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22092/jaear.2018.120838.1488 | |
| dc.identifier.uri | https://itvhe.areeo.ac.ir/article_117459.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/5042 | |
| dc.description.abstract | هدف کلی این پژوهش بررسی مؤلفه های آموزشی مؤثر بر توانایی های کارآفرینانه دانشجویان آموزشهای علمی کاربردی کشاورزی بوده است که به شیوه پیمایشی و با استفاده از پرسشنامه انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق را تعداد 3485 نفر دانشجویان شاغل به تحصیل دررشته های کشاورزی مراکزآموزش علمی کاربردی جهاد کشاورزی تشکیل داده اند. برای گردآوری اطلاعات از روش نمونه گیری طبقه ای با انتساب متناسب استفاده گردید. با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه تحقیق(190 n=)تعیین گردید. روایی ابزار تحقیق توسط تعدادی از صاحبنظران موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزی و اعضای هیات علمیترویج وآموزش کشاورزی تایید شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون تتای ترتیبی 8/0 = Ɵ بدست آمد، برای تجزیه و تحلیل داده ها، از نرم افزار Spss، استفاده شده است. نتایج حاصل از یافته های بدست آمده ازمعادله خطی رگرسیونی چند متغیره نشان داد مولفه های آموزشی چون بکارگیری روشهای تدریس، تجهیزات و رسانه های آموزشی، اعتبارات و تسهیلات آموزشی برتوانایی کارآفرینی دانشجویان تاثیر مثبت و محتوای دروس علمی کاربردی اثر منفی داشته اند و مولفه هایی نظیر مدیریت و برنامه ریزی دوره ها فضای کالبدی مرکز آموزشی نقش معنی داری را بر توانایی های کارآفرینانه دانشجویان نداشته اند. براین اساس محقق، راهکارها و پیشنهادهایی در زمینه ارتقای توانایی کارآفرینانه دانشجویان علمی کاربردی بخش کشاورزی ارائه نموده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 965 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | موسسه آموزش و ترویج کشاورزی | fa_IR |
| dc.publisher | Agricultural Research,Education and Extension Organization | en_US |
| dc.relation.ispartof | پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Agricultural Education Administration Research | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22092/jaear.2018.120838.1488 | |
| dc.subject | مؤلفه های آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | توانایی های کارآفرینانه دانشجویان | fa_IR |
| dc.subject | آموزشهای علمی کاربردی کشاورزی | fa_IR |
| dc.title | بررسی مؤلفه های آموزشی مؤثر بر توانایی های کارآفرینانه دانشجویان آموزشهای علمی کاربردی کشاورزی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس جهاد کشاورزی استان تهران.ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه ترویج وآموزش کشاورزی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات | fa_IR |
| dc.contributor.department | رییس اداره آموزش بهره برداران مرکز آموزش علمی کاربردی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 45 | |
| dc.citation.spage | 77 | |
| dc.citation.epage | 85 | |