نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorایلخانی, مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorلشگرآرا, فرهادfa_IR
dc.contributor.authorخداوردیان, مجیدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T16:45:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T16:45:38Z
dc.date.available1399-07-08T16:45:38Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T16:45:38Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-02-21en_US
dc.date.submitted1396-12-02fa_IR
dc.identifier.citationایلخانی, مجتبی, لشگرآرا, فرهاد, خداوردیان, مجیدرضا. (1397). بررسی مؤلفه های آموزشی مؤثر بر توانایی های کارآفرینانه دانشجویان آموزشهای علمی کاربردی کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی, 10(45), 77-85. doi: 10.22092/jaear.2018.120838.1488fa_IR
dc.identifier.issn2717-1205
dc.identifier.issn2717-1213
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22092/jaear.2018.120838.1488
dc.identifier.urihttps://itvhe.areeo.ac.ir/article_117459.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/5042
dc.description.abstractهدف کلی این پژوهش بررسی مؤلفه های آموزشی مؤثر بر توانایی های کارآفرینانه دانشجویان آموزشهای علمی کاربردی کشاورزی بوده است که به شیوه پیمایشی و با استفاده از پرسشنامه انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق را تعداد 3485 نفر دانشجویان شاغل به تحصیل دررشته های کشاورزی مراکزآموزش علمی کاربردی جهاد کشاورزی تشکیل داده اند. برای گردآوری اطلاعات از روش نمونه گیری طبقه ای با انتساب متناسب استفاده گردید. با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه تحقیق(190 n=)‌تعیین گردید. روایی ابزار تحقیق توسط تعدادی از صاحبنظران موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزی و اعضای هیات علمی‌ترویج وآموزش کشاورزی تایید شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون تتای ترتیبی 8/0 = Ɵ بدست آمد، برای تجزیه و تحلیل داده ها، از نرم افزار ‌Spss، ‌استفاده شده است. نتایج حاصل از یافته های بدست آمده ازمعادله خطی رگرسیونی چند متغیره نشان داد مولفه های آموزشی چون بکارگیری روشهای تدریس، تجهیزات و رسانه های آموزشی، اعتبارات و تسهیلات آموزشی برتوانایی کارآفرینی دانشجویان تاثیر مثبت و محتوای دروس علمی کاربردی اثر منفی داشته اند و مولفه هایی نظیر مدیریت و برنامه ریزی دوره ها فضای کالبدی مرکز آموزشی نقش معنی داری را بر توانایی های کارآفرینانه دانشجویان نداشته اند. براین اساس محقق، راهکارها و پیشنهادهایی در زمینه ارتقای توانایی کارآفرینانه دانشجویان علمی کاربردی بخش کشاورزی ارائه نموده است.fa_IR
dc.format.extent965
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه آموزش و ترویج کشاورزیfa_IR
dc.publisherAgricultural Research,Education and Extension Organizationen_US
dc.relation.ispartofپژوهش مدیریت آموزش کشاورزیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Agricultural Education Administration Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22092/jaear.2018.120838.1488
dc.subjectمؤلفه های آموزشیfa_IR
dc.subjectتوانایی های کارآفرینانه دانشجویانfa_IR
dc.subjectآموزشهای علمی کاربردی کشاورزیfa_IR
dc.titleبررسی مؤلفه های آموزشی مؤثر بر توانایی های کارآفرینانه دانشجویان آموزشهای علمی کاربردی کشاورزیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس جهاد کشاورزی استان تهران.ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه ترویج وآموزش کشاورزی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقاتfa_IR
dc.contributor.departmentرییس اداره آموزش بهره برداران مرکز آموزش علمی کاربردیfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue45
dc.citation.spage77
dc.citation.epage85


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد