پیشگیری از بزهکاری اطفال با تکیه بر مشارکت خانواده و مدرسه
(ندگان)پدیدآور
رضا دلفان, حسینعبدالهی, منوچهرمهدی قاسمی کیا, محمدملکشاهی, سجادنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
اهمیت و نقش بسزای ایجاد چنین مشارکتی، خود محصول و زاییدهی اهمیت و جایگاه والای هریک از این دو نهاد اجتماعی در بحث پیشگیری از بزهکاری اطفال میباشد. چراکه خانواده ازیکطرف اولین نهادی است که طفل پس از تولد در آن پا میگذارد و از الگوهای مؤثر در یادگیری رفتاری کودکان در نخستین سالهای زندگی به شمار میرود. ورود کودک به محیط مدرسه نیز اولین گام وی برای تطابق با اصول و مقررات اجتماعی است. در این مقاله به دنبال ارائه راهکارها و برنامههای عملی و مناسب درزمینه پیشگیری از بزهکاری اطفال میباشیم. بدین منظور بهتر است ابتدا به بررسی اقدامات صورت گرفته در سایر کشورها بپردازیم و از تجربههای مثبت آنها در این زمینه بهرهمند شویم. سپس به اقدامات مؤثر خانواده و مدرسه جهت پیشگیری از بزهکاری اطفال بپردازیم.
کلید واژگان
بزهکاری اطفالخانواده
مدرسه
اسناد بینالمللی
شماره نشریه
15تاریخ نشر
2015-06-221394-04-01




