نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضایی, صادقfa_IR
dc.contributor.authorعبدالرحیمی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorبراتی, زهرهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:16:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:16:21Z
dc.date.available1399-08-20T22:16:21Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:16:21Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.date.submitted2020-10-27en_US
dc.date.submitted1399-08-06fa_IR
dc.identifier.citationرضایی, صادق, عبدالرحیمی, محمد, براتی, زهره. (1399). تأثیر تربیت اجتماعی بر سبک زندگی با نظر به آموزه‌های اسلامی (مطالعه موردی دانش‌آموزان پایه ششم منطقه 9 آموزش‌وپرورش تهران). فصلنامه علمی ، بصیرت و تربیت اسلامی, 17(53), 81-100.fa_IR
dc.identifier.issn2676-5233
dc.identifier.issn2676-5241
dc.identifier.urihttp://init.jrl.police.ir/article_94760.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/481141
dc.description.abstractزمینه و هدف: تربیت اجتماعی یکی از اساسی‌ترین بخش‌های تربیت انسان است و نقش مهمی در فرایند تربیت در زمینه‌های دیگر دارد و تأثیر آن در توسعة فرهنگی، اقتصادی و ... قابل‌توجه است. باتوجه به وجود آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعة کنونی و دوری نسبی از سبک زندگی مطلوب اسلامی، هدف از نگارش مقالة حاضر، بررسی رابطة تربیت اجتماعی با سبک زندگی و تعیین میزان تأثیر تربیت اجتماعی در شکل‌گیری سبک زندگی اسلامی با نظر به آموزه‌های اسلامی است. روش: این تحقیق بر اساس ماهیت داده‌ها، از نوع مطالعات پیمایشی مقطعی، و از نظر هدف، کاربردی، و از لحاظ روش جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات از نوع میدانی است. جامعة آماری پژوهش شامل 110 نفر از دانش‌آموزان دختر پایة ششم منطقة 9 آموزش‌وپرورش تهران در سال تحصیلی 98-97 بودند که بر اساس جدول مورگان 86 نفر از آن‌ها به‌صورت تصادفی ساده انتخاب شدند و موردبررسی قرار گرفتند. به‌منظور جمع‌آوری داده‌های تحقیق از پرسشنامه‌های محقق‌ساخته در زمینة تربیت اجتماعی و سبک زندگی استفاده شد. همچنین برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، از روش‌های آمار توصیفی و نیز آمار استنباطی شامل آزمون‌های کولموگروف-اسمیرنوف، تحلیل عاملی تأییدی و معادلات ساختاری استفاده شد. یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که ضریب بار عاملی متغیر تربیت اجتماعی بر سبک زندگی برابر 673/0 است. همچنین آمارة t برای این ضریب برابر 67/5 است که نشان از معنی‌دار بودن این ضریب در سطح خطای 5 درصد است. به‌طورکلی بنابر یافته‌های تحقیق فرضیة اصلی تحقیق تأیید می‌شود بدین‌معنی که تربیت اجتماعی بر سبک زندگی دانش‌آموزان تأثیر مثبت معناداری دارد. درواقع یافته‌های تحقیق حاکی از آن است که تربیت اجتماعی عاملی اساسی برای شکل‌گیری سبک زندگی اسلامی است. نتیجه‌گیری: بر اساس یافته‌های تحقیق می‌توان نتیجه گرفت که تحقق سبک زندگی اسلامی بدون تربیت اجتماعی میسر نمی‌شود. بر این اساس به‌منظور دستیابی به جامعه و تمدن اسلامی، لازم است تربیت اجتماعی آحاد جامعه به‌ویژه دانش‌‌آموزان، در اولویت دستور کار نهادهای آموزشی و پرورشی قرار گیرد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان عقیدتی سیاسی ناجاfa_IR
dc.publisherThe Ideological-Political Organization of I. R. I. Policeen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی ، بصیرت و تربیت اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofpazhoohesh va andishehen_US
dc.subjectتربیت اجتماعیfa_IR
dc.subjectجامعهfa_IR
dc.subjectسبک زندگیfa_IR
dc.subjectآموزه‌های اسلامیfa_IR
dc.titleتأثیر تربیت اجتماعی بر سبک زندگی با نظر به آموزه‌های اسلامی (مطالعه موردی دانش‌آموزان پایه ششم منطقه 9 آموزش‌وپرورش تهران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue53
dc.citation.spage81
dc.citation.epage100


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد