• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی دانش انتظامی لرستان
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی دانش انتظامی لرستان
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش رسانه ها در احساس امنیت اجتماعی دانشجویان حمید دهقانی ؛ فاطمه اکبرزاده( فصلنامه تابستان 92 )

    (ندگان)پدیدآور
    دهقانی ؛ فاطمه اکبرزاده, حمید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    177.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده زمینه و هدف: رسانه های جمعی با انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی، در راه پیشرفت و تمدن بشری نقش بزرگی بر عهده دارند. از سویی، احساس امنیت از جمله مقولات مهم در هر جامعه ای به شمار می رود و مقدمه لازم برای حیات هر نظام سیاسی و اجتماعی است. تحقیقات نشان داده است که رسانه ها در ایجاد احساس امنیت نقش دارند. هدف از این تحقیق، بررسی نقش رسانه ها در احساس امنیت اجتماعی است. روش: روش تحقیق پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق، کلیه دانشجویان دانشگاه مازندران می باشند. بدین منظور نمونه ای 400 نفری از دانشجویان به صورت نمونه گیری طبقه‌ای چند مرحله‌ای تصادفی انتخاب شده‌اند. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه میزان استفاده از رسانه ها و امنیت اجتماعی (محقق ساخته) می باشد. یافته ها: نتایج حاصل از آزمون همبستگی پیرسون، اسپیرمن و آزمون کروسکال والیس نشان می دهند که استفاده از رسانه های داخلی با احساس امنیت اجتماعی رابطه مستقیم و معنی داری دارد. همچنین استفاده از تلویزیون و رادیو در داخل کشور با میزان احساس امنیت اجتماعی رابطه مستقیم و معنی داری دارد و استفاده از ماهواره با میزان احساس امنیت اجتماعی رابطه معکوس و معناداری دارد. ولی استفاده از اینترنت و مجله ها و روزنامه، تأثیر معنی داری بر میزان احساس امنیت اجتماعی ندارند. نتایج: نتایج تحلیل رگرسیون نشان می دهند که استفاده از تلویزیون، بیشترین تأثیر را بر روی احساس امنیت اجتماعی دارد و تنها تبیین‌گر احساس امنیت اجتماعی در این تحقیق است. میزان استفاده از تلویزیون به تنهایی، 22 درصد از تغییرات متغیر وابسته احساس امنیت اجتماعی را تبیین می‌کنند. به طور کلی، نتایج این تحقیق نشان می دهند که هر چه قدر میزان استفاده از رادیو و تلویزیون داخلی بیشتر بوده است میزان احساس امنیت نیز بالاتر و برعکس هر چه قدر میزان استفاده از ماهواره بیشتر بوده، میزان احساس امنیت اجتماعی نیز کمتر بوده است. از این رو می توان گفت که تلویزیون و رادیوی داخلی نقش بسزایی در ایجاد احساس امنیت داشته است.
    کلید واژگان
    کلیدواژه: احساس امنیت اجتماعی
    رسانه
    تلویزیون
    ماهواره

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2013-06-22
    1392-04-01

    URI
    http://lorestan.jrl.police.ir/article_15336.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/47910

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب