| dc.contributor.author | قادری شیخی آبادی, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | اردلان, محمدرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-20T20:42:16Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-10T20:42:16Z | |
| dc.date.available | 1399-08-20T20:42:16Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-10T20:42:16Z | |
| dc.date.issued | 2020-09-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-10-30 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-08-08 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | قادری شیخی آبادی, مریم, اردلان, محمدرضا. (1399). نقش مدیریت استعداد در چابکی سازمانی مدارس با میانجی گری یادگیری سازمانی. مدیریت مدرسه, 8(3) | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2538-4724 | |
| dc.identifier.issn | 2538-4732 | |
| dc.identifier.uri | http://jsa.uok.ac.ir/article_61613.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/475809 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر به منظور بررسی نقش مدیریت استعداد در چابکی سازمانی مدارس با میانجی گری یادگیری سازمانی انجام گرفته است. این پژوهش توصیفی- همبستگی با مشارکت 327 نفر از معلمان دوره اول متوسطه شهرکرمانشاه که از طریق نمونه گیری تصادفی- طبقه ای بر حسب حجم انتخاب شده بودند، انجام شد. از پرسشنامه های مدیریت استعداد اوهلی (2007)، یادگیری سازمانی نیفه (2001)، و چابکی سازمانی ژانگ و شریفی (2000) استفاده شد. پایایی و روایی پرسشنامه ها، با آلفای کرانباخ و تحلیل عاملی تاییدی انجام شد. نتایج نشان داد متغیر مدیریت استعداد دارای اثر مستقیم مثبت (62/0)، اثر غیرمستقیم مثبت (147/0) و اثر کل مثبت و معنادار (767/0) بر متغیر چابکی سازمانی می باشد. متغیر یادگیری سازمانی دارای اثر مستقیم مثبت (22/0) و اثر کل مثبت و معنادار (22/0) بر متغیر چابکی سازمانی می باشد. متغیر مدیریت استعداد با ضریب مسیر غیرمستقیم به واسطه یادگیری سازمانی (147/0) و مقدار تی (28/3) دارای اثر غیرمستقیم، مثبت و معنادار بر متغیر چابکی سازمانی می باشد. با توجه به اثرات کل متغیرهای مستقل می توان گفت متغیر مدیریت استعداد (767/0) دارای بیشترین اثر و متغیر یادگیری سازمانی (22/0) دارای کمترین اثر بر متغیر چابکی سازمانی می باشد. به عبارت دیگر، می توان گفت مدیریت استعداد با میانجی گری یادگیری سازمانی موجب افزایش چابکی سازمانی معلمان مدارس می شود. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه کردستان | fa_IR |
| dc.publisher | University of Kordestan | en_US |
| dc.relation.ispartof | مدیریت مدرسه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Jsa | en_US |
| dc.subject | مدیریت استعداد | fa_IR |
| dc.subject | چابکی سازمانی | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری سازمانی | fa_IR |
| dc.subject | معلمان مدارس | fa_IR |
| dc.title | نقش مدیریت استعداد در چابکی سازمانی مدارس با میانجی گری یادگیری سازمانی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی-پژوهشی (کمی) | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجو | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 3 | |