نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقادری شیخی آبادی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorاردلان, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T20:42:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T20:42:16Z
dc.date.available1399-08-20T20:42:16Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T20:42:16Z
dc.date.issued2020-09-22en_US
dc.date.issued1399-07-01fa_IR
dc.date.submitted2019-10-30en_US
dc.date.submitted1398-08-08fa_IR
dc.identifier.citationقادری شیخی آبادی, مریم, اردلان, محمدرضا. (1399). نقش مدیریت استعداد در چابکی سازمانی مدارس با میانجی گری یادگیری سازمانی. مدیریت مدرسه, 8(3)fa_IR
dc.identifier.issn2538-4724
dc.identifier.issn2538-4732
dc.identifier.urihttp://jsa.uok.ac.ir/article_61613.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/475809
dc.description.abstractپژوهش حاضر به منظور بررسی نقش مدیریت استعداد در چابکی سازمانی مدارس با میانجی گری یادگیری سازمانی انجام گرفته است. این پژوهش توصیفی- همبستگی با مشارکت 327 نفر از معلمان دوره اول متوسطه شهرکرمانشاه که از طریق نمونه گیری تصادفی- طبقه ای بر حسب حجم انتخاب شده بودند، انجام شد. از پرسشنامه های مدیریت استعداد اوهلی (2007)، یادگیری سازمانی نیفه (2001)، و چابکی سازمانی ژانگ و شریفی (2000) استفاده شد. پایایی و روایی پرسشنامه ها، با آلفای کرانباخ و تحلیل عاملی تاییدی انجام شد. نتایج نشان داد متغیر مدیریت استعداد دارای اثر مستقیم مثبت (62/0)، اثر غیرمستقیم مثبت (147/0) و اثر کل مثبت و معنادار (767/0) بر متغیر چابکی سازمانی می باشد. متغیر یادگیری سازمانی دارای اثر مستقیم مثبت (22/0) و اثر کل مثبت و معنادار (22/0) بر متغیر چابکی سازمانی می باشد. متغیر مدیریت استعداد با ضریب مسیر غیرمستقیم به واسطه یادگیری سازمانی (147/0) و مقدار تی (28/3) دارای اثر غیرمستقیم، مثبت و معنادار بر متغیر چابکی سازمانی می باشد. با توجه به اثرات کل متغیرهای مستقل می توان گفت متغیر مدیریت استعداد (767/0) دارای بیشترین اثر و متغیر یادگیری سازمانی (22/0) دارای کمترین اثر بر متغیر چابکی سازمانی می باشد. به عبارت دیگر، می توان گفت مدیریت استعداد با میانجی گری یادگیری سازمانی موجب افزایش چابکی سازمانی معلمان مدارس می شود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه کردستانfa_IR
dc.publisherUniversity of Kordestanen_US
dc.relation.ispartofمدیریت مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJsaen_US
dc.subjectمدیریت استعدادfa_IR
dc.subjectچابکی سازمانیfa_IR
dc.subjectیادگیری سازمانیfa_IR
dc.subjectمعلمان مدارسfa_IR
dc.titleنقش مدیریت استعداد در چابکی سازمانی مدارس با میانجی گری یادگیری سازمانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشی (کمی)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue3


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد