نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorجهانی, جعفرfa_IR
dc.contributor.authorشفیعی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorسلیمی, قاسمfa_IR
dc.contributor.authorکامیاب, رحیمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T20:42:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T20:42:14Z
dc.date.available1399-08-20T20:42:14Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T20:42:14Z
dc.date.issued2020-09-22en_US
dc.date.issued1399-07-01fa_IR
dc.date.submitted2020-03-16en_US
dc.date.submitted1398-12-26fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, مهدی, جهانی, جعفر, شفیعی, مریم, سلیمی, قاسم, کامیاب, رحیم. (1399). سواد رهبری آموزشی مدیران مدارس در نظام آموزش وپرورش: رویکرد فراترکیب. مدیریت مدرسه, 8(3)fa_IR
dc.identifier.issn2538-4724
dc.identifier.issn2538-4732
dc.identifier.urihttp://jsa.uok.ac.ir/article_61600.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/475804
dc.description.abstractتعلیم و تربیت دریک کشور اساس تمامی فعالیت های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی وسیاسی است و در راس آن در نهاد مدرسه و مدیران مدارس به عنوان رهبران آموزشی عهده دار این وظیفه هستند. هدف این پژوهش، طراحی چارچوب سواد رهبری آموزشی مدیران مدارس در نظام آموزش‌وپرورش ایران بود، روش پژوهش، فراترکیبِ تبدیلی ،در گام اول پس از ارائه سؤال پژوهش، اعضای تیم فراترکیب مشخص شدند. در گام دوم و سوم، منابع معتبر داده‌های پژوهش شامل پایگاه‌های اسکوپوس، اشپرینگر و فارسی مگیران و نورمگز و ...، تعیین و معیارهای شمول مقالات مشخص گردیده و 600 مقاله در بازده ی زمانی 2005 تاکنون در منابع خارجی و 1378 تاکنون، با رویکرد مرور نظام مندله مورد بررسی قرارگرفت، در نهایت، تعداد 42 مقاله مرتبط انتخاب شد. در گام چهارم، با تجزیه و تحلیل داده‌ها، ابتدا 331 مضمون پایه سواد رهبری آموزشی استخراج و سپس با شیوه فراچکیده نویسی و دسته بندی، این 331 مضمون پایه در20 مضمون سازماندهنده با عنوان سواد اطلاعاتی، سواد ارتباطی، سوادرهبری، سواد اخلاقی، سوادشخصیتی، سواد اعتقادی، سواد حرفه ای، سواد اقتصادی، سواد دیجیتال، سواد سلامت، سواد اجتماعی، سواد بین المللی، سواد اداری، سواد تفکر، سواد فرهنگی، سواد آکادمیک، سواد نگرشی وارزشی، سواد حقوقی، سواد پژوهشی، وسواد هنری قرار گرفته و چارچوب سواد رهبری آموزشی مدیران را تشکیل دادند. <br /> یافته های این مطالعه چارچوب برنامه درسی سواد رهبری آموزشی را برای تدوین برنامه آموزشی و تربیت مدیران با صلاحیت و در تراز جمهوری اسلامی ایران درراستای اثربخش سازی عملکرد مدیران مدارس و فرایند های مدرسه محوری مهیا می سازد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه کردستانfa_IR
dc.publisherUniversity of Kordestanen_US
dc.relation.ispartofمدیریت مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJsaen_US
dc.subjectسوادfa_IR
dc.subjectرهبری آموزشیfa_IR
dc.subjectمدیرانfa_IR
dc.subjectشایستگیfa_IR
dc.subjectفراترکیب تبدیلیfa_IR
dc.titleسواد رهبری آموزشی مدیران مدارس در نظام آموزش وپرورش: رویکرد فراترکیبfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشی (کیفی)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه شیراز، گروه علوم تربیتی، شیراز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentمدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentهمکار فرهنگیfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue3


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد