| dc.contributor.author | کیذوری, امیر | fa_IR |
| dc.contributor.author | محمدی حسینی, سید احمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسین پور, عذرا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-20T20:42:12Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-10T20:42:12Z | |
| dc.date.available | 1399-08-20T20:42:12Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-10T20:42:12Z | |
| dc.date.issued | 2020-09-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-10-13 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-07-21 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | کیذوری, امیر, محمدی حسینی, سید احمد, حسین پور, عذرا. (1399). نقش رهبری تحول آفرین مدیران مدارس بر سلامت سازمانی: آزمون نقش میانجی عدالت سازمانی. مدیریت مدرسه, 8(3), 220-240. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2538-4724 | |
| dc.identifier.issn | 2538-4732 | |
| dc.identifier.uri | http://jsa.uok.ac.ir/article_60962.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/475801 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش، بررسی جهت پایداری روابط میان رهبری تحول آفرین، عدالت سازمانی و سلامت سازمانی در مدارس شهرستان سبزوار می باشد. که در آن از روش همبستگی استفاده شده است. جامعه ی آماری این پژوهش شامل تمامی معلمان مدارس شهرستان سبزوار بودند که در سال تحصیلی 95-94 به خدمت اشتغال داشتند. این تعداد شامل 4892 نفر می باشد. نمونه مورد مطالعه براساس جدول مورگان 357 نفر تعیین شد که پرسشنامه بین 365 نفر به صورت طبقه ای تصادفی در نیمه دوم سال 1395 توزیع شد. به منظور سنجش روایی سؤالات پرسشنامه، روایی محتوا و روایی سازه مدنظر قرار گرفت، که روایی محتوا توسط متخصصان حوزه رفتار و مدیریت آموزشی تائید شد. به منظور سنجش پایایی، یک نمونه اولیه شامل 40 پرسشنامه پیش آزمون شد و سپس با استفاده از داده های بدست آمده از پرسشنامه، میزان ضریب همبستگی درونی با آلفای کرونباخ محاسبه شد که برای سؤالات متغیرها به ترتیب، 92/0 برای رهبری تحول آفرین، 94/0 برای عدالت سازمانی و 92 /0 برای سلامت سازمانی بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه در بخش آمار استنباطی از آزمون های T تک نمونه ای، کلموگروف-اسمیرنوف و تحلیل عاملی تأییدی و مدل ساختاری استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که رهبری تحول آفرین هم به طور مستقیم و هم به طور غیر مستقیم به واسطه عدالت سازمانی نقش کلیدی را در توسعه سلامت سازمانی دارد. همچنین عدالت سازمانی تأثیر مثبت، مستقیم و معنی دار بر سلامت سازمانی دارد | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه کردستان | fa_IR |
| dc.publisher | University of Kordestan | en_US |
| dc.relation.ispartof | مدیریت مدرسه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Jsa | en_US |
| dc.subject | سلامت سازمانی | fa_IR |
| dc.subject | عدالت سازمانی | fa_IR |
| dc.subject | رهبری تحول آفرین | fa_IR |
| dc.subject | مدارس شهرستان سبزوار | fa_IR |
| dc.title | نقش رهبری تحول آفرین مدیران مدارس بر سلامت سازمانی: آزمون نقش میانجی عدالت سازمانی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی-پژوهشی (کمی) | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه حکیم سبزواری | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 220 | |
| dc.citation.epage | 240 | |