نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکیذوری, امیرfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی حسینی, سید احمدfa_IR
dc.contributor.authorحسین پور, عذراfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T20:42:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T20:42:12Z
dc.date.available1399-08-20T20:42:12Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T20:42:12Z
dc.date.issued2020-09-22en_US
dc.date.issued1399-07-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-13en_US
dc.date.submitted1396-07-21fa_IR
dc.identifier.citationکیذوری, امیر, محمدی حسینی, سید احمد, حسین پور, عذرا. (1399). نقش رهبری تحول آفرین مدیران مدارس بر سلامت سازمانی: آزمون نقش میانجی عدالت سازمانی. مدیریت مدرسه, 8(3), 220-240.fa_IR
dc.identifier.issn2538-4724
dc.identifier.issn2538-4732
dc.identifier.urihttp://jsa.uok.ac.ir/article_60962.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/475801
dc.description.abstractهدف پژوهش، بررسی جهت پایداری روابط میان رهبری تحول آفرین، عدالت سازمانی و سلامت سازمانی در مدارس شهرستان سبزوار می باشد. که در آن از روش همبستگی استفاده شده است. جامعه ی آماری این پژوهش شامل تمامی معلمان مدارس شهرستان سبزوار بودند که در سال تحصیلی 95-94 به خدمت اشتغال داشتند. این تعداد شامل 4892 نفر می باشد. نمونه مورد مطالعه براساس جدول مورگان 357 نفر تعیین شد که پرسشنامه بین 365 نفر به صورت طبقه ای تصادفی در نیمه دوم سال 1395 توزیع شد. به منظور سنجش روایی سؤالات پرسشنامه، روایی محتوا و روایی سازه مدنظر قرار گرفت، که روایی محتوا توسط متخصصان حوزه رفتار و مدیریت آموزشی تائید شد. به منظور سنجش پایایی، یک نمونه اولیه شامل 40 پرسشنامه پیش آزمون شد و سپس با استفاده از داده های بدست آمده از پرسشنامه، میزان ضریب همبستگی درونی با آلفای کرونباخ محاسبه شد که برای سؤالات متغیرها به ترتیب، 92/0 برای رهبری تحول آفرین، 94/0 برای عدالت سازمانی و 92 /0 برای سلامت سازمانی بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه در بخش آمار استنباطی از آزمون های T تک نمونه ای، کلموگروف-اسمیرنوف و تحلیل عاملی تأییدی و مدل ساختاری استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که رهبری تحول آفرین هم به طور مستقیم و هم به طور غیر مستقیم به واسطه عدالت سازمانی نقش کلیدی را در توسعه سلامت سازمانی دارد. همچنین عدالت سازمانی تأثیر مثبت، مستقیم و معنی دار بر سلامت سازمانی داردfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه کردستانfa_IR
dc.publisherUniversity of Kordestanen_US
dc.relation.ispartofمدیریت مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJsaen_US
dc.subjectسلامت سازمانیfa_IR
dc.subjectعدالت سازمانیfa_IR
dc.subjectرهبری تحول آفرینfa_IR
dc.subjectمدارس شهرستان سبزوارfa_IR
dc.titleنقش رهبری تحول آفرین مدیران مدارس بر سلامت سازمانی: آزمون نقش میانجی عدالت سازمانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشی (کمی)fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه حکیم سبزواریfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه سمنانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه سمنانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue3
dc.citation.spage220
dc.citation.epage240


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد