نقش مؤلفه های احساس تعلق به مدرسه در گرایش به اعتیاد دانش آموزان
(ندگان)پدیدآور
الله فتحی, آیتنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی نقش مؤلفههای احساس تعلق به مدرسه در گرایش به اعتیاد نوجوانان شهر تبریز بوده است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه دانش-آموزان دوره متوسطه شهر تبریز در سال 1399 که حدود 15000 نفر می شود، تشکیل داده است و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 375 نفر از بین دانش آموزان دوره متوسطه به صورت فراخوان اینترنتی انتخاب شده است. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه احساس تعلق به مدرسه و پرسشنامه گرایش به اعتیاد بوده است و شیوه تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون رگرسیون چندگانه در نرم افزار spss ورژن 22 انجام شد. یافته های پژوهش نشان داد که بین مؤلفههای حمایت معلم، مشارکت در اجتماع، احساس رعایت احترام، احساس تعلق به همسالان، ارتباط فرد با مدرسه و مشارکت علمی با گرایش به اعتیاد نوجوانان شهر تبریز رابطه منفی وجود دارد (P
کلید واژگان
مدرسهاعتیاد
احساس
شماره نشریه
35تاریخ نشر
2020-02-201398-12-01




