• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی دانش انتظامی آذربایجان شرقی
    • دوره 9, شماره 35
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی دانش انتظامی آذربایجان شرقی
    • دوره 9, شماره 35
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش مؤلفه های احساس تعلق به مدرسه در گرایش به اعتیاد دانش آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    الله فتحی, آیت
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.387 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر بررسی نقش مؤلفه‌های احساس تعلق به مدرسه در گرایش به اعتیاد نوجوانان شهر تبریز بوده است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه دانش-آموزان دوره متوسطه شهر تبریز در سال 1399 که حدود 15000 نفر می شود، تشکیل داده است و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 375 نفر از بین دانش آموزان دوره متوسطه به صورت فراخوان اینترنتی انتخاب شده است. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه احساس تعلق به مدرسه و پرسشنامه گرایش به اعتیاد بوده است و شیوه تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون رگرسیون چندگانه در نرم افزار spss ورژن 22 انجام شد. یافته های پژوهش نشان داد که بین مؤلفه‌های حمایت معلم، مشارکت در اجتماع، احساس رعایت احترام، احساس تعلق به همسالان، ارتباط فرد با مدرسه و مشارکت علمی با گرایش به اعتیاد نوجوانان شهر تبریز رابطه منفی وجود دارد (P
    کلید واژگان
    مدرسه
    اعتیاد
    احساس

    شماره نشریه
    35
    تاریخ نشر
    2020-02-20
    1398-12-01
    ناشر
    فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیئت علمی داخلی نیروی انتظامی

    URI
    http://eastaz.jrl.police.ir/article_94721.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/472124

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب