مرور روانشناسی بالینی کودک و نوجوان بر اساس عنوان

  • اثربخشی بازی‌‌درمانی گروهی بر کاهش علائم اختلال نارسایی توجه کودکان 

    امیرپور, برزو؛ کلهرنیاگُلکار, مریم؛ یوسفی, زینب؛ گلداری, ندا (دانشگاه ملایرMalayer University, 2013-09-23)
    مقدمه: از میان اختلالات دوران کودکی، اختلال نارسایی توجه / بیش‌فعالی، از شایع‌ترین نقائص روان‌شناختی است، که در دوره‌ی کودکی ( قبل از 7 سالگی ) تشخیص داده می‌شود.  هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی بازی درمانی ...

  • اثربخشی مهارت‌های مثبتاندیشی بر افزایش شادکامی نوجوانان دختر کم‌شنوا 

    رستمی, محمد؛ یونسی, سید جلال؛ بیات شهبازی, فرزانه؛ مهربان, شفیق؛ موللی, گیتا؛ فرهود, داریوش؛ بیگلریان, کبر (دانشگاه ملایرMalayer University, 2013-09-23)
    مقدمه: آسیب شنوایی می‌تواند کیفیت زندگی نوجوانان کم‌شنوا را تحت تأثیر قرار دهد و به انزوای اجتماعی و افسردگی منجر شود. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش گروهی مهارت‌های مثبت‌اندیشی بر افزایش شادکامی ...

  • ارتباط نظارت والدین با خطرپذیری در بین نوجوانان دختر و پسر 

    اسماعیلی, سجاد؛ خلیفه‌سلطانی, مولودالسادات؛ زاده محمدی, علی (دانشگاه ملایرMalayer University, 2014-06-22)
    مقدمه: خطرپذیری رفتارهای پرخطر در دوره­ی نوجوانی افزایش یافته است. هدف پژوهش حاضر، ارتباط نظارت والدین با خطرپذیری در بین نوجوانان دختر و پسر بود.  روش: روش تحقیق همبستگی بود. از بین ...

  • اضطراب و افسردگی نوجوانان دختر بر اساس شیوه‌های فرزندپروی پدر و مادر 

    شیرزادی, محمد مهدی؛ کلانتری میبدی, سارا؛ سیفی گندمانی, محمدیاسین (دانشگاه ملایرMalayer University, 2013-09-23)
    مقدمه: شیوه‌های متفاوت فرزندپروری پدر و مادر با سلامت نوجوانان مرتبط است. هدف پژوهش حاضر، مقایسه‌ی اضطراب و افسردگی نوجوانان دختر بر اساس شیوه‌های فرزندپروری پدر و مادر بود.  روش: روش ...

  • تنظیم شناختی هیجان و ترس از ارزیابی در نوجوانان دختر دارای نشانه‌های اختلال اضطراب اجتماعی و بهنجار 

    ابوالقاسمی, عباس؛ بهرامی, محمد؛ نریمانی, محمد (دانشگاه ملایرMalayer University, 2014-06-22)
    مقدمه: تنظیم هیجان نقش مهمی در ترس از ارزیابی در نوجوانان دارد. هدف پژوهش حاضر، مقایسه­ی تنظیم­شناختی هیجان و ترس از ارزیابی­ در نوجوانان دختر دارای نشانه‌های اختلال اضطراب اجتماعی و بهنجار می­باشد.