خانواده و الگوی مصرف؛ تحلیلی کیفی بر الگوهای رفتار خرید مبتنی بر نظریههای سبک زندگی
(ندگان)پدیدآور
نظرپور کاشانی, حامدخاشعی, وحیددهدشتی شاهرخ, زهرهدهدشتی شاهرخ, زهرهمحمدیان, محمود
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
خرید و مصرف جزء انکارناپذیری از کنشهای اجتماعی خانواده است و نقشی تعیینکننده در تخصیص منابع برای تولید انواع کالاها، شیوه توزیع آنها و همچنین توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارد. چنانچه از دید رفتار مصرفکننده به این پدیده نگریسته شود، الگوی مصرف و خرید مردم به عنوان یک پدیده فرهنگی تلقی میشود که ذیل مقوله سبک زندگی قابل تبیین و بررسی است. هدف این مقاله بررسی مفاهیم و رویکردها در حوزه رفتار خرید و نیز تبیین نظریههای حوزه سبک زندگی است که به رفتار خرید اشاره دارد. با استفاده از روش تحلیل محتوای جهتدار، پس از بررسی و مقایسه جامع الگوهای مختلف رفتار خرید مصرفکننده مبتنی بر سبک زندگی، منطق حاکم بر آنها استخراج شده و مورد بحث قرار گرفته و در نهایت عوامل درونی و محیطی مؤثر بر رفتار خرید با توجه به نقش کلیدی سبک زندگی تبیین و ارائه شده است.
کلید واژگان
سبک زندگیرفتار خرید
رفتار مصرفکننده
الگوی مصرف
شماره نشریه
34تاریخ نشر
2016-04-201395-02-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University
سازمان پدید آورنده
علامه طباطبائیعلامه طباطبائی
علامه طباطبایی (ره)
علامه طباطبایی (ره)
علامه طباطبایی (ره)
شاپا
2645-49552645-5269



