بررسی میزان تأثیر آموزش گروهی مدیریت خشم بر عزت نفس دانش آموزان دختر مدارس راهنمایی یک شهرک نظامی در تهران
(ندگان)پدیدآور
حسین پور, رضاکرمی, مرتضیناصری, مریم
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش تعیین میزان تأثیر آموزش گروهی مدیریت خشم با رویکرد شناختی ـ رفتاری بر عزتنفس دانشآموزان مدارس راهنمایی دخترانه یک شهرک نظامی است. "آموزش گروهی مدیریت خشم با رویکرد شناختی ـ رفتاری بر افزایش عزتنفس دانش آموزان مؤثر است." فرضیه تحقیق بوده ا ست. روش پژوهش: روش تحقیق شبه آزمایشی از نوع پیشآزمون ـ پسآزمون با دو گروه آزمایش و یک گروه کنترل است. جامعه آماری تحقیق را تمام دانش آموزان مدارس راهنمایی دخترانه یک شهرک نظامی در تهران تشکیل میدهند. روش نمونهگیری تصادفی ساده، و افراد نمونه که 45 نفر بودند با روش جایگزینی تصادفی در سه گروه 15 نفره (دو گروه آزمایش و یک گروه گواه) قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده برای اندازهگیری میزان عزت نفس آزمودنیها، آزمون عزتنفس کوپر اسمیت است. بر اساس اطلاعات پسآزمون عزتنفس و مقایسه آنها با پیشآزمون با بهرهگیری از تحلیل واریانس، 52% تغییر پس از اعمال مداخله در گروه آزمایش مشاهده شد که نشاندهنده افزایش عزتنفس کلی آزمودنیها پس از آموزش گروهی مدیریت و کنترل خشم بوده است.
کلید واژگان
مدیریت خشم و عزت نفس در مدارس راهنمایی دخترانهرابطۀ عزت نفس و زندگی در شهرکهای نظامی
آموزش گروهی مدیریت خشم و عزت نفس در دختران
شماره نشریه
27تاریخ نشر
2014-07-231393-05-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University
سازمان پدید آورنده
امام حسین علیه السلامامام حسین علیه السلام
شاپا
2645-49552645-5269



