سرمایههای فرهنگی زنان و انتخاب کالاهای مصرفی غربی مطالعه تطبیقی تعدادی از زنان شاغل و خانهدار
(ندگان)پدیدآور
منادی, مرتضی
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین انتخابهای مختلف زنان (شاغل و خانهدار) از جمله انتخاب کالاهای مصرفی غربی یا مارکدار (مانند لباس، کیف و کفش) با سرمایههای فرهنگیشان میباشد. به کمک روش کیفی با ابزار مصاحبه، با تعدادی از آنان که به صورت اتفاقی تصادفی انتخاب شدند، مصاحبههای طولانی انجام شد. تحلیل محتوای متن مصاحبهها نتایجی را نشان داد. نتایج حاکی است که سرمایۀ فرهنگی زنان، تاثیر مهمی در تبعیت از مد یا انتخاب کالاهای غربی یا مارکدار ندارند. همچنین، در پیروی از مد و انتخاب کالاهای غربی یا مارکدار، تفاوت ناچیزی بین زنان شاغل و خانهدار وجود دارد.
کلید واژگان
: زنان شاغل و خانه دارانتخاب
کالاهای غربی
مد و سرمایه های فرهنگی
شماره نشریه
20تاریخ نشر
2012-10-221391-08-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه الزهرا(س)شاپا
2645-49552645-5269



